اطلاعات 98 درصد دانش‌آموزان کردستانی در سامانه کوچ ثبت شد


اطلاعات 98 درصد دانش‌آموزان کردستانی در سامانه کوچ ثبت شد

سنندج- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: اطلاعات 98 درصد از دانش‌آموزان استان به منظور کنترل وزن و جلوگیری از چاقی در سامانه طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) ثبت شد.

افشین خوشگوار روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،طرح "کوچ" یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان و در پنج مرحله اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح غربالگری و پایش وزن و نیز تعیین شاخص توده بدنی تمام دانش‌آموزان و راهکارهای لازم برای ایجاد سلامت وزنی آنان انجام می‌شود، اظهار داشت: در مرحله اول اجرای طرح، استان کردستان با پایش بیش از ۹۸ درصد وزن و قد دانش‌آموزان به عنوان یکی از پنج استان برتر کشور معرفی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در حال حاضر مراحل دوم و سوم طرح غربالگری قد و وزن دانش‌آموزان(کوچ) شامل شناسایی، مداخله و مشاوره در سطح استان در حال اجرا است.

وی در ادامه به اهمیت فعالیت بدنی و ورزش در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌ها و قرنطینه‌های خانگی و افزایش کم‌تحرکی و عدم فعالیت بدنی در دوران کرونا، سعی کردیم به هر طریقی فعالیت‌های ورزشی و بدنی را در دانش‌آموزان استمرار و تداوم ببخشیم و در این راستا محتوای الکترونیکی در موجودیت بدنی در شرایط کرونایی تهیه و تولید شد.

خوشگوار اضافه کرد: این محتواها شامل ۲۴ جلسه درس تربیت‌بدنی در چهار دوره تحصیلی در۲ بخش دختران و پسران و به تعداد معلمان تربیت بدنی استان تهیه و تکثیر شده است و مبنای اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی در سال تحصیلی جاری خواهد بود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان به صورت مجازی و غیر حضوری را از دیگر اقدامات برجسته این معاونت در شرایط کرونایی اعلام کرد و گفت: در راستای حفظ و استمرار فعالیت بدنی دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات به صورت غیر مجازی و در قالب مهارت‌های فردی طراحی شده و به تناوب در طول سال برگزار می‌شود، ضمن اینکه در دهه مبارک فجر مسابقات رشته فوتسال و طناب‌زنی دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم استان برگزار می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش در طرح کوچ با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و رسانه ملی، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشگاهی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید