توسعه فعالیت‌های دانشگاه جندی شاپور دزفول با دانشگاه‌های منطقه اکو


توسعه فعالیت‌های دانشگاه جندی شاپور دزفول با دانشگاه‌های منطقه اکو

دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در نشست با رئیس کمیسیون فرهنگی اکو به زودی تفاهم نامه‌ای برای توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و دانشگاه‌های منطقه اکو منعقد می‌شود.

محمدرضا عصاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه‌ها همیشه زمینه ساز توسعه تمدن بشری هستند لذا به منظور اتصال دانشگاه‌ها با یکدیگر و هم افزایی در زمینه تبادل استاد، دانشجو، مسائل فرهنگی و پژوهشی بزودی تفاهم نامه‌ای با رییس کمیسیون فرهنگی اکو منعقد می‌شود.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه‌ هفته آینده در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول امضا خواهد شد، گفت: مقدمه انعقاد این تفاهم نامه در نشست با رئیس کمیسیون فرهنگی اکو در دانشگاه صنعتی جندی شاپور فراهم و در این زمینه تبادل نظر اولیه انجام شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بیان کرد: یکی از برنامه‌ها و تکالیف دانشگاه توسعه فضای بین المللی فارغ از مرزهای جغرافیایی است که در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است.

به گزارش ایرنا سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در ابتدا با مشارکت سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان براساس معاهده ازمیر و با هدف اعتلای سطح زندگی اقتصادی مردم منطقه در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد.
افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان نیز در سال ۱۹۹۲ به این سازمان ملحق شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند