دانلود همراه بانک، بانک پارسیان


دانلود همراه بانک، بانک پارسیان

برای آگاهی از نحوه نصب و دریافت همراه بانک پارسیان بر روی تلفن همراه گزارش امروز اقتصادآنلاین را بخوانید؛

برای مشاهده تلفن و آدرس شعب بانک پارسیان در تهران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام اقتصادآنلاین اینجا کلیک کنید

اقتصادآنلاین - دینا قالیباف؛ برنامه پارسیان من نرم افزاری است که به منظور ارائه خدمات بانکی بصورت الکترونیکی به مشتریان تعریف شده است که قابل نصب بر روی تمامی تلفن‌های همراه است. این نرم افزار خدمات مختلف بانکی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که برای بهره‌مندی از این خدمات می‌توانید این برنامه را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

نحوه نصب و دانلود همراه بانک پارسیان

نرم افزار پارسیان من برای دو نسخه اندروید و ios تعریف شده است که برای دریافت و دانلود این دو نسخه می‌توانید به آدرس سایت (اینجا کلیک کنید) مراجعه نمایید.

در صورتی که قصد دریافت نسخه اندروید را دارید علاوه بر اینکه با مراجعه به سایت (اینجا) می‌توانید آن را بصورت مستقیم دریافت نمایید، امکان دانلود این نرم افزار از طریق کافه بازار به نشانی (اینجا) نیز فراهم شده است.

در صورتی که قصد دریافت نسخه ios همراه بانک پارسیان را دارید، می‌توانید این برنامه را از طریق سیبچه به نشانی (اینجا)، اناردونی به نشانی (اینجا) و سیب اپ به نشانی (اینجا) دریافت نمایید.

همراه بانک پارسیان علاوه بر اینکه از طریق دو نسخه اندروید و ios در دسترس است، امکان استفاده از خدمات آن از طریق نسخه تحت وب به نشانی https://ipb.parsian-bank.ir/WebMobApp نیز تعریف شده است.

دانلود همراه بانک، بانک پارسیان

راهنمای اینترنت بانک پارسیان

اینترنت بانک یکی از سیستم‌های بانکداری مدرن بانک پارسیان است. در صورتی که قصد استفاده از از این برنامه و خدمات ارائه شده توسط آن را دارید، گام اول دریافت این برنامه از طریق مراجعه به سایت (اینجا کلیک کنید) است. پس از دریافت نسخه مورد نظر فرم تقاضای استفاده از « اینترنت بانک » توسط همه شعب بانک در اختیار مشتریان متقاضی قرار گرفته و می‌توانید با توجه به شرایط مندرج در فرم اقدام به تنظیم و امضای آن نمایید. پس از امضای فرم و تأیید آن توسط رئیس شعبه، خدمت مذکور برای شما فعال شده و رمز عبور به صورت محرمانه تحویل خواهد شد.

برای ورود به اینترنت بانک، با مراجعه به نشانی www.persian-bank.com از قسمت ورود به اینترنت بانک، با استفاده از نام کاربری و رمز ورود که از شعب بانک پارسیان دریافت کرده اید، وارد شوید. چنانچه برای بار اول وارد اینترنت بانک شدهاید، باید نام کاربری و رمز ورود خود را تغییر دهید.

دانلود همراه بانک، بانک پارسیان

پس از آن اولین صفحه ای که به صورت پیش فرض نمایش داده میشود، صفحه فهرست سپرده هاست. درصفحه اینترنت بانک، از طریق منوی اصلی به خدمات ذیل دسترسی خواهید داشت:

1) سپرده‌ها در یک نگاه

لیست کلیه سپرده های (ارزی و ریالی) نمایش داده می‌شود و قابلیت دریافت فایل به فرمت های مختلف را دارد. در این صفحه فهرست سپرده های قرض الحسنه و کوتاه مدت به همراه جزئیات آنها (شماره حساب، موجودی، مبلغ قابل برداشت و... ) و پیوندی به صفحه حساب های بلند مدت و کوتاه مدت ویژه و حساب های اندوخته مشتری، حساب های ارزی و حسابهایی که حق برداشت از آنها را دارید، نمایش داده می‌شود. در این صفحه با انتخاب هر یک از سپرده های خود می‌توانید صورتحساب آن را در دوره زمانی مورد نظر ببینید.

2) روز شمار مالی

امکان نمایش صورتحساب سپرده دلخواه در بازه زمانی مشخص، دریک صفحه با قابلیت تفکیک واریز و برداشت با رنگ های مختلف و اعلام مانده درهر روز و نمایش تاریخ میلادی درکنار تاریخ شمسی را دارد.

3) افتتاح سپرده

امکان افتتاح انواع سپرده ها با قابلیت انتخاب شعبه دلخواه (براساس نام و کد شعبه و حتی شماره تماس شعبه مد نظر) را دارد.

4) تماس‌ها

امکان تعریف اطلاعات افراد مرتبط با شخص دارنده اینترنت بانک در نظر گرفته شده است.

5) انتقال وجه

امکان انتقال وجه عادی، مستمر، دسته‌ای، کارت به کارت، کارت به سپرده، امکان انتقال بین بانکی پایا عادی، پایا مستمر، پایا دسته‌ای نیز فراهم می‌باشد.

در حال پیش فرض، مبلغ انتقالی بین حساب‌های خود شما یا حساب‌هایی که حق برداشت از آن‌ها را دارید، نامحدود است و برای انتقال به حساب سایر اشخاص ( که نیازمند رمز جداگانه‌ای خواهد بود ) روزانه تا مبلغ 10000000ریال و ماهانه تا مبلغ 100000000ریال انتقال وجه امکان پذیر است. سقف پیش فرض انتقال بین بانکی پایا نیز روزانه 150000000ریال است.

در صفحه انتقال وجه اطلاعات انتقال وجه به حساب خود و دیگران به کاربر نمایش داده می‌شود، که شامل حداقل و حداکثر مبلغ برداشت تراکنش منتخب و مانده برداشت پذیر امروز و این ماه است. سقف برداشت با مراجعه به یکی از شعب و ارائه درخواست کتبی قابل تغییر می‌باشد. درقسمت تکمیل جزئیات پرداخت در انتقال وجه عادی امکان نوشتن یادداشت برای گیرنده نیزمهیا است.

6) گزارش‌ها

امکان دریافت گزارش انتقال وجه مستمر و انتقال وجه بین بانکی پایا و تراکنش های کارت وجود دارد.

7) مدیریت چک

در این قسمت شما می‌توانید از امکانات زیر استفاده کنید:

- ثبت مشخصات چک پیش از پرداخت

-ثبت مبلغ و تاریخ چک در سیستم اینترنت بانک، فقط به منزله اطلاع رسانی به شعبه بوده و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است. ضمنا در صورت وجود مغایرت بین اطلاعات ثبت شده در این سیستم و مندرجات روی برگه چک، اطلاعات چک، بر اساس عرف بانکداری مورد استناد شعبه است.

- فهرست چک‌های واگذار شده به حساب

- گزارش دسته چک

8) مدیریت تسهیلات

در این صفحه جزئیات تسهیلات دریافتی شما نمایش داده می‌شود.

جزئیات نمایش داده شده عبارتند از: نوع تسهیلات، شماره تسهیلات، وضعیت تسهیلات، تاریخ شروع قرارداد، تاریخ سررسید قرارداد، مبلغ تسهیلات، مبلغ پیش دریافت، تعداد اقساط و جزئیات اقساط پرداختی.

گزارش جزئیات تسهیلات اعطایی به مشتری بر اساس گزینه های در حال بررسی ، پرداخت شده ناقص، فعال، دین حال شده، آماده برای تسویه و تسویه شده قابل فیلتر کردن و جست وجو است.

امکان پرداخت قسط شما و یا سایرین در بانک پارسیان از شماره سپرده شما نیز در نظر گرفته شده است.

9) مدیریت کارت

امکان مشاهده کارتها و وضعیت آنها، دریافت صورتحساب، موجودی، جزئیات کارت، انتقال وجه و مسدود نمودن آنها وجود دارد. کارت مسدود شده را فقط با مراجعه به شعبه می‌توانید مجدداً فعال کنید.

10) پرداخت

پرداخت قبض به وسیله کارت و حتی کارت های غیر از پارسیان وجود دارد.

11) خروج

برای خروج از سیستم اینترنت بانک، باید برای امنیت بیشتر از این گزینه استفاده کنید.

در اینترنت بانک پارسیان با انتخاب گزینه تماس با ما ، مشخصات مورد نیاز بانک برای اطلاع شما نمایش داده می‌شود. این مشخصات شامل: مرکز تماس، دورنگار، تلفن، تلفنبانک، تلفن گویا، مرکز پیام کوتاه و نشانی ساختمان ستاد است.

همچنین در گزینه تنظیمات قادر به تغییر رمز عبور، تغییر رمز دوم، تغییر نام کاربری، تنظیمات خانه، تنظیمات نمایش و تنظیمات صورتحساب خواهید بود.

دانلود همراه بانک، بانک پارسیان

پرسش‌های متداول در رابطه با نرم افزار همراه بانک پارسیان

1) برای اطمینان از فعال بودن GPRS برروی گوشی خود، چه باید کرد؟

پاسخ: مشترکان همراه اول می‌توانند مدل گوشی خود را به شماره 8008 ارسال نمایند تا نسبت به فعال بودن یا نبودن سرویس GPRS سیم کارت خود کسب اطلاع نمایند.

2) آیا رمز ورود به برنامه همراه بانک قابل تغییر است؟

پاسخ: بلی

3) پیغام "دسترسی شما محدود شده است" در چه زمانی مشاهده می‌شود؟

پاسخ: دو حالت ممکن است اتفاق افتاده باشد:

مشتری به دلایلی از قبیل مفقودی گوشی، درخواست غیر فعال شدن برنامه همراه بانک بر روی گوشی خود را به شعبه داده باشد، که در این حالت به علت غیر فعال شدن برنامه بر روی گوشی، این پیغام به مشتری ارسال می‌گردد.

ممکن است در مواردی به صورت اشتباه توسط کاربر شعبه شماره همراه مشتری وارد لیست غیر فعال شده باشد. مشتری می‌تواند با مراجعه به شعبه مجددا درخواست فعال شدن برنامه همراه بانک را اعلام نماید.

4) دلیل دریافت پیغام "دسترسی غیر مجاز" در همراه بانک چیست؟ و چگونه می‌توان علت دقیق آنرا پیدا کرد؟

پاسخ: در صورت مشاهده پیغام فوق یکی از موارد زیرممکن است اتفاق افتاده باشد:

الف) مشکل مربوط به وارد نمودن شماره حساب باشد، یعنی مشتری در وارد نمودن شماره حساب اشتباه نموده و مشخصات وارد شده با مشخصات ثبتی در سیستم مغایرت داشته باشد.

ب) شماره همراه برای دو نفر ثبت شده باشد، بعنوان مثال صاحب حساب، حساب دیگری بنام فرزند خود افتتاح نموده و شماره همراه خود را در فرم تعریف مشتری حساب فرزندش نیز درج نموده باشد.

ج) از شماره همراه دیگری استفاده شده که با شماره همراه ثبت شده درسیستم نگین (تعریف مشتری) متفاوت است.

برای مشخص شدن علت دقیق دریافت پیام مذکور، مشتری می‌تواند از طریق گزینه تنظیم حسابها در منوی تنظیمات >حساب ها> حسابهای خود، کسب اطلاع نماید.

5) در صورتیکه مشتری توسط همراه بانک درخواست دریافت موجودی نموده ولیکن پاسخی دریافت ننموده است چه عملیاتی می‌بایست انجام دهد؟

پاسخ: نسبت به تغییر خطوط سرویس اقدام نماید.

6) اگر مشتری توسط همراه بانک قبض خود را پرداخت نموده و کد رهگیری نیز برایش ارسال شده باشد، ولیکن در قبض بعدی مبلغ پرداختی جزو بدهی قبلی مجدداً به مشتری اعلام شود، چه باید کرد؟

پاسخ: مشتری می‌بایست به شعب مراجعه و فرم مغایرت پر کند. سایر مراحل از طریق واحد رفع مغایرت انجام خواهد شد.

7) درصورتیکه مشتری از طریق همراه بانک اقدام به پرداخت قبض نماید ولیکن کد رهگیری دریافت نکند، می‌بایست چگونه از انجام و یا عدم انجام عملیات خود مطلع شود؟

پاسخ: در این حالت به مشتری اعلام می‌شود که هرگز از طرق دیگر مانند اینترنت و خودپرداز اقدام به پرداخت همان قبض ننماید. به طور کلی، اگر مشتری ازطریق خودپرداز اقدام به پرداخت قبض نموده و نسبت به انجام عملیات اطمینان ندارد، هرگز مبادرت به پرداخت همان قبض از طریق کانال دیگر ننماید، زیرا به دلیل مجزابودن کانال ها شناسایی شناسه قبض پرداخت شده توسط کانال دیگر امکان پذیر نبوده و ممکن است هردو عملیات انجام و عملاً دوبار نسبت به پرداخت یک قبض اقدام شود. برای اطمینان از انجام عملیات با توجه به اینکه گاهی اعلام کد رهگیری توسط مخابرات به کندی انجام می‌گیرد، مشتری می‌تواند مجدداً از همان کانالی که ابتدا نسبت به پرداخت قبض اقدام نموده، عملیات پرداخت قبض مذکور را انجام دهد تا درصورتیکه در مرحله اول پرداخت قبض انجام گرفته باشد، پیغام "شناسه تکراری" برای مشتری ارسال گردد. این پیغام بیانگر این است که قبض در مرحله اول پرداخت شده است.

8) درصورتی که مشتری توسط همراه بانک پارسیان اقدام به خرید شارژ سیم کارت نماید ولیکن رمز شارژ را دریافت ننماید، می‌بایست چه عملیاتی انجام دهد؟

پاسخ: سه روش برای دریافت رمز شارژ وجود دارد:

الف) مشتری می‌تواند با داخل شدن به منو حساب یا کارت، در گزینه مشاهده شارژهای خریداری شده، شارژ مربوطه را مشاهده نماید.

ب) با ورود به گزینه دریافت پیام> دریافت آخرین پیام، پیام آخر که درواقع همان پاسخ به پیام خرید شارژ است، را مجدد دریافت نموده، و شارژ خریداری شده را مشاهده نماید.

ج) مراجعه به شعبه و اعلام کدرهگیری و دریافت رمز شارژ، شعبه نیز می‌تواند از طریق گزینه بانکداری مدرن> قسمت صدور رمز> شارژهای خریداری شده، با وارد نمودن شماره مشتری و کد رهگیری شارژ را به مشتری اعلام نماید.

9) اگر مشتری در ارسال و دریافت پیام با خطوط سرویس مشکل داشت چه عملی باید انجام دهد؟

پاسخ: درصورتیکه خطوط سرویس خوب عمل نکرد، می‌بایست خطوط جابجا شود مثلا سرویس از "مگفا" روی "آتیه" انتقال داده شود یا بالعکس. (ممکن است خطوط سرویس با توجه به منطقه یا زمان، عملکرد مختلفی داشته باشند که انتخاب آن منوط به سلیقه و نظر کاربر است.)

10) اگر رمز ورود به همراه بانک فراموش شود، چه باید کرد؟

پاسخ: امکان دریافت مجدد رمز وجود ندارد و می‌بایست نرم افزار از روی گوشی حذف ومجدداً نصب گردد.

11) روش استفاده از سیستم همراه بانک بر روی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید چگونه است؟

پاسخ: بهترین گزینه برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید فعال نمودن GPRS می‌باشد. انجام عملیات فعال سازی GPRS برای این نوع گوشی ها در خدمات ویژه شعبه خانگی امکان پذیر است.

12) درصورتیکه مشتری گوشی خود را عوض کند، آیا می‌بایست دوباره فعال سازی GPRS را بر روی گوشی جدید اعمال نماید؟

پاسخ: بلی، زیرا GPRS در واقع بین گوشی و سیستم همراه بانک ارتباط برقرار می‌نماید. چون GPRS مشخص نمی کند پیغام از جانب کدام شماره تلفن همراه می‌آید، زمانیکه مشتری فعال سازی GPRS را مجدداً انجام می‌دهد، بانک نیز یک کد جدیدی به مشتری جهت شناسایی اختصاص می‌دهد و مجدداً بر روی تنظیمات گوشی جدید ثبت می‌گردد و کد GPRS بر روی گوشی قبلی خود به خود لغو خواهد شد.

13) مشتریانی که از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنند، چگونه می‌توانند ازخدمات همراه بانک بهره مند شوند؟

پاسخ: گوشی های سامسونگ علی رغم متفاوت بودن استاندارد دریافت پیامک، در ارتباطات GPRS قویتر عمل می‌کنند، بنابراین پیشنهاد می‌شود مشتری GPRS گوشی خود را فعال نماید. بعد از ارسال پیغام فعال سازی GPRS، بانک یک کد به مشتری جهت شناسایی ارسال می‌نماید که بصورت خودکار بر روی تنظیمات گوشی ثبت می‌گردد. پس از ارسال پیام می‌بایست از برنامه خارج شده و مجدداً بعد از 2 دقیقه وارد برنامه شد.

14) اگر بعد از انجام عملیات انتقال وجه در سیستم شبا پیغام "پیام شما شناسایی نشد" دریافت گردد، عملیات انتقال در شبا انجام شده است یا خیر و دلیل دریافت این پیغام چیست؟

پاسخ: در مواردی که نام صاحب حساب که بعد ازشماره شبا درج می‌گردد، طویل بوده و یا مبلغ انتقال وجه زیاد باشد، بطوریکه تعداد کاراکترهای وارده از هفتاد کاراکتر تجاوز نماید، پیام ما طبق استاندارد متن پیامک، که از دید کاربر پنهان است، دو قسمت شده و در دو مرحله ارسال می‌شود و بدین خاطر از سمت سرور پردازنده بانک دو پاسخ "پیام شما شناسایی نشد" به مشتری ارسال شده و عملیات انتقال وجه انجام نمی گیرد، بنابراین می‌بایست نام شخص بصورت مختصر وارد شود تا حتی المقدور طول پیام کاهش یابد.

15) آیا مبلغ انتقال وجه بین حسابهای یک مشتری در بانک پارسیان، حساب‌های افراد دیگر در بانک پارسیان و انتقال وجه به حسابهای سایر بانکها (توسط عملیات شبا)درهمراه بانک دارای سقف می‌باشد؟

پاسخ: انتقال وجه بین حسابهای خود فرد بدون سقف انجام می‌گیرد و جزو سقف انتقال وجه تعیین شده توسط مشتری در طی یک روز، یک هفته یا یک ماه محسوب نمی شود. (البته شماره مشتری می‌بایست یکسان باشد.)، لیکن انتقال وجه بین حسابهای پارسیان (بجزحسابهای خود فرد) دارای سقف روزانه 150.000.000 ریال می‌باشد و نهایتاً انتقال وجه به حسابهای سایر بانکها دارای سقف مبلغ 150.000.000 ریال می‌باشد و داشتن رمز یکبار مصرف جهت انتقال وجه الزامی است. (انتقال وجه به حساب سایر بانک ها نیز تابع سقف انتقال وجه بین حساب های پارسیان می‌باشد.)

16) آیا در نرم افزار همراه بانک برای مبلغ انتقال وجه پیش فرض مشخصی تعیین شده است؟

پاسخ: خیر، مشتری با توجه به نیاز خود در زمان تکمیل فرم درخواست رمز همراه بانک در شعبه، سقف مربوطه را تعیین می‌نماید. البته حداکثر سقف تعیین شده توسط مشتری نمی تواند بیشتر از سقف مجاز بانک مرکزی باشد.

17) رمز یکبار مصرف با چه تاریخ انقضایی صادر می‌شود و اعتبار آن چگونه می‌باشد؟

پاسخ: درحال حاضر با اعتبارسه ماهه، البته با گرفتن رمز جدید از شعبه، رمز های قبلی خودبخود باطل می‌شود. (حتی اگر سه ماه اعتبار آن به اتمام نرسیده باشد.)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟