آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرباز راهور


آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سرباز راهور

فرمانده نیروی انتظامی پایتخت درباره آخرین وضعیت پرونده سرباز راهور و اجرای طرح محدودیت تردد شبانه توضیحاتی داد.

صراط:
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در چهل و یکمین طرح رعد، اظهار کرد: با اجرای ۳۶۴ حکم قضایی بیش از ۷۴۶ نفر از سارقان، مالخران، کیف قاپان، موبایل قاپان، سارقان منازل، مغازه و موتورسیکلت که ۷۴۶ نفر بودند، دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با اشاره به اینکه جمعی از ۷۴۶ نفر به صورت باندی فعالیت می‌کردند، گفت: ۴۶ باند را در این دوره از طرح رعد منهدم کردیم. ۴ هزار و ۲۰۰ اموال مسروقه مردم کشف شده است که اموال سرقتی مهم شامل؛ ۱۵۶ خودرو و موتورسیکلت بوده که کشف شده اند و بیش از ۳۰۰ دستگاه ماینر در سطح شهر کشف کرده ایم.

وی بیان کرد:در طرح رعد باندی را شناسایی کردیم که ۱۶ تن آرد یارانه‌ای را که باید در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گرفت احتکار کرده بود و قصد فروش آزاد آرد را داشتند.

سردار رحیمی افزود: ۹۰۹ پرونده سرقت در این مرحله از طرح رعد تعیین تکلیف شدند، ۶ قبضه سلاح شکاری و ده‌ها قبضه سلاح سرد از زورگیران کشف شد، ۱۱۴ نفر از محکومان متواری هم در این طرح شناسایی و دستگیر شدند. در این مرحله از طرح رعد ۵ هزار و ۲۱۴ قلم کالای قاچاق کشف شده است که بیش از ۸ میلیارد ریال ارزش مالی داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: ۴۱ کیلو گرم مواد مخدر از خرده فروشان کشف و با آن‌ها برخورد شده است. در روز‌های پایانی سال هستیم و همچنین بیماری کرونا نیز باعث شده حجم استفاده از خودرو بیشتر شود و به همین منظور صبح و بعدازظهر ترافیک سنگینی را شاهد هستیم و از مردم تقاضای همکاری داریم تا اجرای طرح محدودیت‌های تردد شبانه را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: زمان اجرای طرح محدودیت‌های تردد شبانه همان ساعت ۲۱ است و تغییری نکرده، فقط از ساعت ۴ صبح به ساعت ۳ صبح تغییر یافته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اجرای طرح زیست شبانه، گفت: هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید امنیت مردم را در نظر بگیریم، زیست شبانه یعنی برخی از اماکن شبانه فعال باشند، لذا باید امنیت مردم را در نظر داشت و تا زمانی که به این موضوع اهمیت داده نشود، امکان پذیر نیست.

وی افزود: اصنافی که شبانه فعالیت دارند خلاف قانون عمل می‌کنند و ساعت شروع محدودیت‌های تردد شبانه همان ساعت ۲۱ است و تمامی اصناف باید تابع قانون باشند.

سردار رحیمی درباره آخرین وضعیت پرونده سرباز راهور که توسط نماینده مجلس سیلی خورد، گفت: برای نمایندگان مجلس احترام قائل هستیم چراکه آنان نخبگان این مملکت هستند و نیروی انتظامی تمامی نمایندگان را تکریم می‌کند، نباید اجازه دهیم رسانه‌های معاند از این ماجرا سوء استفاده کنند، ما در کنار مجلس هستیم و نباید در فضای مجازی حرف بزنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: از مسیر قانون این موضوع باید پیگیری شود و مسیر ما مسیر قانون است و مراجع قضایی این موضوع را بررسی می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در مجموع ۸ ماه گذشته ۸ درصد افزایش سرقت داشتیم، برخورد و کشفیات پلیس هم افزایش یافته است. پلیس پیشگیری و آگاهی برای روز‌های پایانی سال و شلوغی بازار برنامه‌هایی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟