کانون‌های هلال احمر حمایت می‌شوند


کانون‌های هلال احمر حمایت می‌شوند

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: کانون‌های جوانان در بخش‌های مختلف طلاب، دانشجویی، روستایی و آزاد مبلغی را براساس فعالیت دریافت خواهند کرد که زیر ساخت های این مهم فراهم شده است.

دکتر محمد گل فشان روز سه شنبه در نشست با اعضای منتخب جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: شاخص های جذب جوانان تدوین شده است و به استانها ابلاغ خواهدشد که پیشنهاد شده چنانچه جذبی در حوزه روابط عمومی باشد از رابطان خبری جوانان انجام شود.
وی یادآوری کرد: دبیری، آموزش های گذرانده شده، مشارکت و حضور فعال در برنامه های مختلف هلال‌احمر از جمله این شاخص هاست.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی مسایل ورزشی است، اظهارداشت: این مهم را به جد پیگیری می کنیم که با زیر ساخت خیلی قوی همچون فدراسیون ورزشی هلال احمر با تثبیت شدن در سازمان ورزش ماندگار خواهد شد.
گل فشان ابراز افزود: به زودی شاهد انعقاد تفاهم نامه بین هلال احمر و وزارت ورزش و جوانان خواهیم بود که درحال مذاکرات کارشناسی هستیم تا همکاری خوبی را با این وزارتخانه داشته باشیم.
وی به کانون های جوانان در بخش های مختلف طلاب، دانشجویی، روستایی و آزاد اشاره کرد و افزود: مقرر شده مبلغی براساس فعالیت این مراکز برای آن تخصیص یابد و زیرساخت های این مهم فراهم شده است.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، به رتبه بندی در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: این مهم از سطح غنچه های هلال تا رده سنی ۳۵ سال جوانان انجام می شود که پس از تایید اعلام خواهد شد، با تحقق این مهم در اجرای برنامه ها موفق و در جذب آنان در هلال احمر نیز تأثیرگذار خواهدشد.
گل فشان به سامانه مهتاب اشاره کرد و افزود: این سامانه برگرفته از نام مرکز هدایت و توسعه ایده های برتر است و هر کدام از اعضای جوانان که ایده و طرحی داشته باشند می توانند در سامانه ثبت و پس از بررسی و تایید کارشناسان و مشاوران ایده سازی طرح داده تا چهار سال در موسسه آموزش عالی هلال احمر مورد پرورش قرار می گیرد و نخبه پروری انجام می شود.
وی ادامه داد: تفاهم نامه هایی هلال‌احمر با آموزش پرورش، وزارت علوم، حوزه مواد مخدر و غیره دارد که در آینده تفاهم نامه های کامل تر و بیشتری خواهیم داشت.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با آموزش پرورش به جز طرح دادرس که دوره متوسطه اول انجام می شود،دانش اموزان ابتدایی دوره بشردوستی و دوم متوسطه نیز دوره های آموزش کمک های اولیه را عملیاتی خواهیم کرد که دانش آموز پس از ۱۸ سالگی نجاتگر سه شود تا به عنوان اعضای داوطلبی امدادگران هلال احمر فعالیت کنند.
گل فشان افزود: در سازمانی فعالیت می کنیم که بالاترین شعار آن مهربانی کردن و به یاد دیگران بودن است بر همین اساس پیدا کردن افراد علاقه مند به فعالیت در این زمینه ها کم نیستند.
وی تاکید کرد: همین هدف ها و نیت های پاک در کانال ها ، کانون ها و موقعیت های مناسب هدایت شده به پیش برود.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: همه شور و نشاط جوانان در جمع بودن ‌و باهم بودن است که در شرایط کرونایی در این زمینه محدودیت هایی داریم.

اعضای هلال احمر در شرایط کرونا اثرگذاری قابل توجهی داشته اند
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان اثر گذاری خوبی در شرایط کرونایی ثبت کردند که قدردان زحمات همه اعضای افتخاری هلال احمر هستیم.
سعید متانی تاکید کرد: اقداماتی سازمان امداد و نجات برای امدادگران داشته است که یکی از این موضوعات پیگیری برای جذب امدادگران و نجاتگران است.
وی ادامه داد: کارهای اولیه و هماهنگی برای جذب یکهزار نفر از نیروهای جوانان، امدادگران و داوطلبان را سازمان امداد و نجات انجام داده که برگزاری این ازمون به حتم انجام خواهد شد که تشریفات اداری را طی می کنند و در بخش دوم بکارگیری درجات ایثار است که به صورت قرارداد ساعتی بوده و مقدمات کار انجام شده است.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از فزایش ۱۰درصد حق ایاب و ذهاب امدادگران خبر داد و گفت: این مهم امسال محقق شد و تجهیزات انفرادی را به استانها تخصیص دادیم.
متانی به باشگاه امدادگران اشاره کرد و ادامه داد: بنابه دلایلی این باشگاه فعالیتی نداشته و مجدد فعالیت خود را آغاز کرده که این مهم فرصتی برای امدادگران و نجاتگران است، مهمترین اهداف و فعالیت باشگاه گسترش فعالیت خدمات داوطلبانه است که باید جذب ورودی نیروهای عملیاتی و امدادی باشیم.
وی تاکید کرد: انتظار داریم نیروهای جوانی که شرایط امداد و نجات را دارند بر اساس مراسم تحلیفی که انجام می شود امدادگران با مهارت و مجرب را در امداد افزایش دهیم که این مهم باید در دستور کار باشگاه امدادگران قرار گیرد.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بر استفاده از توان حرفه ای امدادگران و نجاتگران تاکید کرد و افزود: نیروهای امدادی هلال احمر حتی در حوزه جوانان و داوطلبان افرادی هستند که کارهای حرفه ای و مهندسی معکوس خیلی خوبی را در فعالیت ها و برنامه ها و تجهیزات امداد و نجات دارند باید باشگاه امدادگران و نجاتگران آن را شناسایی و جذب کند.

موجودیت هلال احمر وابسته به اعضای افتخاری آن است
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و روز مادر گفت: اعتقاد دارم که اعضای افتخاری هلال احمر در بخش جوانان، داوطلبان و امدادگران موجودیت پایه و اساس هلال احمر محسوب می شوند.
علی طاهری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سازمان مردم نهاد بزرگی است، اظهارداشت: پایه و اساس این تشکل مردم نهاد و موجودیت آن وابسته به اعضا است.
وی تاکید کرد: برای جذب و نگهداشت اعضای افتخاری نیازمند برنامه های هستیم.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ‌ردیف بودجه ای برای خرید کتاب برای کتابخانه جمعیت هلال احمر استان تخصیص یابد و سالن ورزشی هلال زنجان نیز نیازمند تعمیرات اساسی دارد که این مهم مرتفع شود اعضای هلال می توانند از این فضا استفاده کنند.

هلال احمر زنجان ‭‭۱۸۹‬‬کانون فعال دارد
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این نشست افزود: کل اعضای جوانان ۱۲هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۸۹‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ هستند که از این تعداد نزدیک به ۶ هزار نفر در سامانه ثبت شده اند که این تعداد باید تا پایان سالجاری ۱۴ هزار عضو جوان را در سامانه ثبت کنیم.
فاطمه جمشیدی افزود: ۱۵ کانون دانشجویی، ۱۳ کانون جوانان، ۱۱ روستایی، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۰۱‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ دانش آموزی و ۴۴ کانون هلال غنچه و چهار کانون طلاب در سطح استان زنجان داریم.
وی ادامه داد: برنامه های هلال احمر استان در شرایط کرونایی به صورت مجازی بوده و اعضای جوانان فعالیت های خود را به صورت موشن گرافی، پوستر، کلیپ و پویش های مختلف را راه اندازی کرده اندو در طرح ناظران و آمران سلامت در خصوص مهار بیماری کرونا خوش درخشیده اند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تا پایان روز گذشته در طرح ناظران سلامت هفت هزارو ‭۵۳۲‬ نفر ساعت فعالیت داشته که از این تعداد بیش از یکهزار نفر از جوانان همکاری کرده اند و ‭‭۶۵۹‬‬ نفر نیز با تیم های حمایتی مشارکت داشته اند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، در پایان این مراسم از جوانان و امدادگران فعال استان توسط رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با اهدای لوحی قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص