ادعای وزیر صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران


ادعای وزیر صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ادعای این رژیم مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ادعای این رژیم مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در پی نگرانی‌های این رژیم درباره بازگشت احتمالی دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به توافق هسته ای، بار دیگر ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کرده و روز سه شنبه گفت که حدودا شش ماه طول خواهد کشید تا ایران بتواند مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت سلاح اتمی را تولید کند.
او در گفت و گویی رادیویی با اشاره به اقدامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه ایران، گفت که دولت ترامپ «به طور جدی به برنانه هسته‌ای ایران و افزایش توان (هسته ای) این کشور آسیب زد».
اشتاینیتز در گفتگو با شبکه کان مدعی شد: آن‌ها (ایران) در زمینه غنی سازی در موقعیتی هستند که اگر همه کار‌های لازم را انجام دهند، زمان مورد نیاز برای تولید مواد شکافت پذیر لازم حدود شش ماه است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای در پی این مطرح می‌شود که بایدن در وعده‌های انتخاباتی اش گفته بود «در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته‌ای اش» آمریکا هم به توافق باز می‌گردد.

ایران در نتیجه خروج دولت دنالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، برخی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته‌ای را کاش داد. البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق