خروج بیش از 32 هزار سیلندرگاز مایع معیوب از چرخه عرضه در خوزستان


خروج بیش از 32 هزار سیلندرگاز مایع معیوب از چرخه عرضه در خوزستان

اهواز-ایرنا- مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: 32هزار سیلندر گاز مایع معیوب و دچار مشکل طی بازرسی های انجام گرفته از شرکت های سلیندر پرکنی در استان از چرخه خارج شدند.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از اداره کل استاندارد خوزستان ، رضا قیصی پور بیان کرد: تعداد ۱۷ شرکت و تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع در استان خوزستان وجود دارد که از ابتدای سال تابحال بیش از ۲۵ مورد بازدید و بازرسی از آن ها انجام گرفته است.

وی گفت: در این مدت ۳۲ هزار و ۱۲ سیلندر گاز مایع که امکان تعمیر آن ها وجود نداشت و دچار مشکل بودند و ویژگی های ایمنی استاندارد را نداشتند جمع آوری و از گردش کار خارج شده و ۳۳ هزار و ۹۵۶ سیلندر گاز مایع نو و یا تعمیر شده، دوباره به چرخه برگردانده شدند.

قیصی پور ادامه داد: واژگون نمودن سیلندرها برای پرکردن گاز پیک نیک و استفاده بعنوان سوخت خودروها و عدم مراقبت در حمل و نقل صحیح باعث معیوب شدن شیر سیلندرهای گاز مایع می شود که بر همین اساس ۵۵ هزار و ۳۲۳ شیر سیلندر نیز تعویض شده است.

با افزایش قیمت بنزین در سال گذشته استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو توسط مردم بسیار افزایش یافته است این در حالی است که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز به دارندگان خودروها برای استفاده از این نوع گاز در مراکز فروش گاز مایع به عنوان سوخت هشدار داده است.

طبق اعلام این سازمان تمامی مراکز عرضه گاز مایع در اهواز غیرقانونی هستند و فعالیت آنها در محدوده شهری ، خطرات زیادی را برای مردم ایجاد می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید