نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی


نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از موارد ضروری برای ثبت نام کنکور 1400 وارد کردن کد مدرسه برای سوابق تحصیلی است. در ادامه نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی را توضیح دادیم.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی

به گزارش راهبرد معاصر؛ نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی یکی از ملزومات ثبت نام در کنکور 1400 است. برای ثبت نام در کنکور سراسری باید هر داوطلب کنکور 1400 سوابق تحصیلی خود را در سایت سازمان سنجش بارگزاری کند. برای دریافت سوابق تحصیلی نیز باید کد مدرسه را داشته باشیم. از اینرو در خبر زیر نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی را توضیح دادیم.

یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1400، داشتن کد مدرسه محل تحصیل داوطلبان می باشد. تمامی داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۰ برای دریافت کد مدرسه خود می توانند به کارنامه شان مراجعه کرده و از بالای کارنامه این کد را دریافت نمایند.

یکی از اطلاعات مورد نیاز در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ برای داوطلبان نظام جدید ( 6-3-3 ) و فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی و سالی واحدی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد. این اهمیت به قدری است که داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1400 بدون وارد کردن کد سوابق تحصیلی خود مجاز انجام مراحل ثبت نام نمی باشند.

کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی و از طریق سایت dipcode.medu.ir که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش می باشد، قابل دریافت است. یکی از اطلاعات الزامی جهت دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد، کد مدرسه می باشد. از آنجایی که این کد امسال برای اولین بار به عنوان یکی از اطلاعات لازم جهت دریافت کد سوابق تحصیلی به شمار می رود، بسیاری از داوطلبان نمی دانند کد مدرسه چیست و از نحوه دریافت آن مطلع نیستند. به همین خاطر در ادامه این مقاله در خصوص نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1400 توضیح دادیم . با ماه همراه باشید!

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۰

آن دسته از علاقمندان به ثبت نام کنکور سراسری که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند، همزمان با شروع ثبت نام می بایست وارد سایت dipcode.medu.ir شده و نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند. همزمان با فعال شدن لینک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ تغییری گسترده در نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی ایجاد شد. این تغییر عبارتند از اضافه شدن گزینه کد مدرسه جهت دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1400.

بسیاری از مشمولان اعمال سوابق تحصیلی با خود می گویند که " کد مدرسه چیست و از کجا پیدا کنم " برای پاسخ به این سوال باید بگوییم کد مدرسه معمولا در قسمت بالایی کارنامه داوطلبان ذکر می شود و داوطلبان می توانند مطابق تصویر از قسمت مذکور اقدام به یادداشت این کد نمایند. خوشبختانه آموزش و پرورش برای آن دسته از داوطلبانی که به کارنامه خود دسترسی ندارند، روش دیگری جهت دریافت این کد در نظر گرفته است و آن استفاده از پورتال همگام دانش آموز می باشد که در این قسمت به تفصیل توضیح داده شده است.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی مراحل دریافت کد مدرسه از طریق سایت همگام بطور خلاصه بطور خلاصه

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی مراجعه به سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کلیک روی عکس داوطلب از منوی بالای صفحه

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی یادداشت کردن کد سازمان

راهنمای تصویری نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۰

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی در مرحله اول داوطلب می بایست وارد سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir شده، کدملی و رمز همگام خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایند.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی داوطلب پس از ورود به پورتال همگام، می بایست مطابق شکل زیر روی تصویر خود در منوی نوار ابزار بالا کلیک نماید.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی با کلیک روی عکس داوطلب منویی مطابق تصویر نمایش داده می شود که در آن کد سازمان نوشته شده و داوطلب متقاضی دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم می بایست نسبت به یادداشت این کد اقدام نماید. لازم به ذکر است کد سازمان همان کد مدرسه می باشد.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی

موارد استفاده از کد مدرسه چیست

در حال حاضر از موارد استفاده کد مدرسه برای علاقمندان به ثبت نام کنکور سراسری 1400 تنها برای دریافت کد سوابق تحصیلی استفاده می شود. از آنجایی که تمامی متقاضیان شرکت در این ماراتن نفسگیر اعمال تاثیر سوابق تحصیل نیستند، به عبارتی می توان گفت داوطلبانی که می بایست نسبت به دریافت کد مدرسه خود اقدام نمایند به شرح زیر می باشند:

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی دانش آموزان و فارغ التحصیلان پایه دوازدهم نظام جدید ( 6-3-3) که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۰ موفق به دریافت مدرک دیپلم خود می شوند. تاثیر سوابق تحصیلی برای این افراد به میزان 30 درصد و به صورت مثبت در نظر گرفته شده است.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کلیه فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی - سالی واحدی که مدرک دیپلم خود را در هر یک از رشته های گروه نظری ( ریاضی، انسانی و تجربی ) از سال 84 به بعد دریافت کرده اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم می شوند که تاثیر آن در کنکور 1400 به میزان 25 درصد و مثبت می باشد.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان مقطع پیش دانشگاهی که از سال 91 به بعد مدرک خود را دریافت نموده اند. این دسته از داوطلبان نیز مشمول اعمال سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به میزان 30 درصد و به صورت مثبت می باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط