مهمترین اقدامات انجام شده در بودجه مدیریت شهری پنجم


مهمترین اقدامات انجام شده در بودجه مدیریت شهری پنجم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهروندان و نه پیمانکاران و مشاوران باید برای بودجه شهرداری نظر بدهند، گفت: تداوم اجرای پروژه‌های توسعه محلی ضرورت دارد.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در نشست خبری درباره مهمترین اقدامات انجام شده در بودجه مدیریت شهری پنجم، اظهار داشت: از ابتدای حضور در شورا با همراهی دیگر همکاران مسأله بودجه‌ریزی مشارکتی را برای توجه به نظرات و نیازهای شهروندان مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: امروز در شورای پنجم اقدامات انجام شده در مسیر بودجه برای مردم شامل انتشار لایحه بودجه و دسترس عموم شهروندان به اطلاعات بودجه پیشنهادی، درخواست از شورایاران و شهروندان برای ارائه پیشنهادات در خصوص تبصره‌ها و اجرای پروژه‌های توسعه محلی با نظر مشورتی شورایاران است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شاهد مقاومت شهرداری در برابر اجرای مصوبات شوراها هستیم،‌گفت: اداره شورای پنجم بر تداوم اجرای پروژه‌های توسعه محلی است.

فراهانی درباره بودجه 1400 شهرداری گفت:‌در این زمینه از مدیران شهرداری گلایه‌مند هستم متأسفانه به دلیل اغناء و فقدان اطلاع‌رسانی شهرداری شورا باید گویا از بودجه تضمین شده توسط شهرداری دفاع کند.

وی تصریح کرد: ارائه لایحه بودجه 1400 با رقم پیشنهادی 47 هزار و 868 میلیارد تومان در بخش عمومی و 13 هزار و 422 میلیارد تومان در بخش شرکت‌ها و سازمان‌ها به شورا ارائه شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مهمترین سرفصل‌های بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال 1400 مطرح شده و در مسیر اصلاح و بهبود نظام بودجه‌ریزی شهرداری گام‌هایی برداشته شده است.

فراهانی خاطرنشان کرد:‌هزینه‌های نگهداشت شهر شامل حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری برابر با 5 هزار و 402 میلیارد تومان، نگهداشت فضای سبز برابر با یکهزار و 174 میلیارد تومان، روفت و روب و جمع‌آوری پسماند یک هزار و 543 میلیارد تومان و جبران هزینه راهبردی سازمان‌ها و شرکت‌ها در بودجه برابر با 2 هزار و 23 میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای عدالت در بودجه مناطق برخوردار و کم برخوردار گفت: بودجه مناطق کم‌برخوردار غیر از دو منطقه که در حال اصلاح هستیم تقریبا برابر متوسط کل بودجه شهرداری‌های مناطق است و معنا ندارد سرانه شهروندان ساکن در مناطق جنوبی از سرانه شهروندان دیگر مناطق کمتر باشد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مردم باید برای بودجه نظر بدهند نه پیمانکاران و مشاوران، گفت: واگذاری امور به مردم در مقابل بزرگ‌تر کردن تصدی‌های دولت و شهرداری لازم است. همچنین باید به سمت تعیین مصارف بودجه با اولویت و نظر مردم حرکت کنیم.

فراهانی خاطرنشان کرد: این روزها همه از اصلاح بودجه حرف می‌زند و هر کسی به نظر خودش کارشناسی‌ترین نظر را می‌دهد ولی هیچکس حاضر نیست ببیند خواست و نظر مردم درباره بودجه چیست.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان