صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی از طریق راه‌اندازی خانه‌های نوآوری


صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی از طریق راه‌اندازی خانه‌های نوآوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تکنولوژی رایزنی جدی با وزارت امور خارجه در خصوص راه اندازی خانه‌های نوآوری تکنولوژی ایران در کشورهای هدف صادرات داشته‌ایم.

دکتر سورنا ستاری امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۰۰ اقدام نوآورانه و خلاقانه شهرداری مشهد که در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان مثال هفته گذشته نمونه‌ای از این خانه‌ها در کنیا افتتاح شد و در هفته‌های آینده نیز چند مورد دیگر در دو یا سه کشور افتتاح صورت می‌گیرد. همچنین بخش خصوصی هم در زمینه صادرات محصولات دانش‌بنیان فعال می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های مشهد در حوزه تکنولوژی عنوان کرد: با وجود مباحثی که در پارک علم و فناوری و مراکز شتاب‌دهنده‌های خصوصی در مشهد شاهد هستیم، قطعا اتفاقات خوبی در این شهر رقم می‌خورد. همچنین تصور می‌کنم در ابتدای سال حدود ۴۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان داشتیم که اکنون این تعداد به ۵۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان رسیده‌ است.

ستاری خاطرنشان کرد: به هر حال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به صورت توانی افزایش پیدا می‌کند و امیدوارم که در آینده اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید