سه پروژه با 72 میلیارد تومان اعتبار در پردیس بهره برداری شد


سه پروژه با 72 میلیارد تومان اعتبار در پردیس بهره برداری شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سه پروژه در حوزه مدیریت شهری، زیر ساختی و تولیدی با اعتبار 72 میلیارد تومان در سومین روز از دهه مبارک فجر در پردیس افتتاح شد.

مسعود شفیعی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح و بهره برداری پروژه های عمرانی شهر پردیس به خبرنگاران گفت: پایش شهری در حوزه مدیریت شهری، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی تامین آب مسکن مهر، پروژه زیر ساختی و تولید نان صنعتی در ناحیه صنعتی کمرد سه پروژه افتتاحی تولیدی در این شهرستان هستند.

وی ادامه داد: اعتبار پروژه های یاد شده از منابع داخلی شهرداری، سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع عمومی تامین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و ریزی استان تهران با بیان اینکه در سطح استان تهران از ابتدای سال تاکنون به همین ترتیب شاهد افتتاح پروژه های متعددی بودیم که ازمنابع عمومی استفاده کردند، اظهار داشت: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب ما برای پروژه های عمرانی و زیر ساختی در سطح استان تامین اعتبار شده و بیش از ۵۰ درصد تاکنون تخصیص اعتبار برای پروژه های آب، راه روستایی، تولید، تعمیر و تجهیز ساختمان ها و اماکن دولتی و ادارات داشتیم که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

شفیعی با اشاره به پروژه های مهم قابل افتتاح در سطح استان تهران ، اظهار داشت: بیمارستان شهر قدس یکی از پروژه های ملی و مهم در سطح استان است که طی دو روز آینده در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: چند بیمارستان در شهرهای اسلامشهر و ملارد در مراحل نهایی ساخت هستند و بیش از چند هزار تخت بیمارستانی را تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده به مدار خدمات رسانی به مردم اضافه خواهد کرد و عقب ماندگی که در بخش تخت های بیمارستانی در سطح استان تهران داریم با اجرای این چند پروژه مرتفع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر ضرروت رفع نیاز کامل استان تهران در بخش درمانی، اظهار داشت: استان تهران نقش عمده ای در خدمات رسانی درمانی به سایر هموطنان در سطح کشور دارد و اعلام نیاز ما با توجه به جمعیت بالای استان تهران و شهروندان سایر استانهای مراجعه کننده اعلام می شود و صرفا برای استان تهران نیست.

شفیعی ادامه داد: برای بهره مندی تمامی هموطنان از خدمات درمانی باید با یک سرانه متفاوت زیر ساخت ها و مجموعه های خدماتی را توسعه بدهیم.

وی افزود:پس ازبهره برداری از بیمارستان های یاد شده، چند پروژه بیمارستانی دیگر از جمله شهرستان پردیس را در اولویت قرار می دهیم تا بتوانیم مصوبه ۱۴۰۱ و تامین اعتبار را از محل منابع ملی شروع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران گفت: سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و دانشگاه تهران پروژه های مطالعاتی را برای همه شهرستان ها دارند و در شهرستان پردیس کار مطالعات انجام و برنامه توسعه زیر ساخت های درمانی پیش بینی شده است.

پردیس ظرفیت تبدیل شدن به شهر پیشرو فناور در سطح استان را دارد

شفیعی گفت: شهرستان پردیس یکی از مراکزی است که آینده استان در آن به طور خاص دیده شده نه فقط از بعد جمعیتی بلکه باید مرکز فعالیتها و اتفاقات جدید به ویژه در عرصه فناوری باشد که جای رشد و توسعه بالایی برای آن قایل هستیم و ظرفیت تبدیل شدن به پیشانی توسعه فناوری در استان تهران را دارد.

وی با بیان اینکه ضرورت توسعه بخش حاکمیتی و بخش دولتی متناسب با رشد جمعیت شهرستان، اظهار داشت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی فعالیتهای توسعه را در سطح شهرستان راهبری کنند و در این راستا ما برای استقرار آنها در شان و جایگاه مورد نظر حمایت می کنیم تا فرماندار شهرستان باکمک سایر دستگاه‌های اجرایی شرایط مطلوبی را برای شهروندان ایجاد کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران گفت: استقرار شهرکهای اداری که یکی از سیاستهای دولت برای کاهش هزینه شهروندان برای دریافت خدمات دولتی است که با هم افزایی دستگاه‍‌های دولتی برای آن برنامه ریزی شده است.

شفیعی با بیان اینکه شهر پردیس یکی از آینده های استان تهران است ، اظهار داشت: قرار نیست این شهر صرفابه عنوان سکونتگاه در نظر گرفته شود، با توجه به ظرفیتها و مزیت هایی که شهرستان از آن برخوردار است، قابلیت تبدیل شدن به کانون توسعه و یک شهر پیشرو فناور در سطح استان را دارد.

وی ادامه داد: شهرستان پردیس در توسعه فناوری نو و مراکز و کانونهایی در حوزه تکنولوزی و کسب و کار های مبتنی بر فناوری های نو در پارک فناوری پردیس و یا سطح شهرستان باشد که اشتغال و فعالیت‌های آینده شهرستان را نقش و شکل خواهد داد تا هویت این شهر یک شهر پیشرو از نظر فناوری باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:بیماری کرونا فرصتی برای تقویت زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در سطح استان ایجاد کرده و طی چند هفته گذشته جلسات متعددی را با ریاست سازمان برنامه و بودجه، ریاست مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشتیم تا نگاه ویژه ای به زیر ساخت‌ها ی درمانی استان تهران داشته باشیم.

شفیعی با بیان اینکه استان تهران از نظر سرانه درمانی نسبت به وضعیت کشور در شرایط نامطلوبی قراردارد، اظهار داشت: ارتقای وضعیت درمانی استان تهران برای رفع مشکلات و کمبودهای موجود در سطح استان در دست اقدام است.

توسعه شهرها و روستاها با مالیات بر ارزش افزوده

رئیس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده راهکار خوبی برای شهرداری ها و دهیاری‌ها طی سال های اخیر در جهت توسعه شهر و روستا است.

شفیعی گفت: منابع مالیات برارزش افزوده به صورت نقدی در اختیار شهرداری ها و دهیاریها قرار گرفته ومنشا اتفاقات خوبی در روستاها و شهرها در سطح استان است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع شد و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از همین منابع در اختیار آنهاقرار گرفته تا علاوه بر منابع داخلی، دستگاه‌های یاد شده برای توسعه و آبادانی روستا و شهر از آن استفاده کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل