مصرف بنزین در کرمانشاه 23 درصد کاهش یافت


مصرف بنزین در کرمانشاه 23 درصد کاهش یافت

کرمانشاه- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به توزیع 392 میلیون و 113 هزار و 250 لیتر بنزین در 10 ماه سپری شده از جاری گفت: این رقم در مدت مشابه سال 98 معادل 509 میلیون و 722 هزار لیتر بوده که رقمی معادل 23 درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد.

«فریدون یاسمی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر دلایل این کاهش را سهمیه‌بندی سوخت و نظارت گشت‌های مشترک بازرسان ویژه شرکت دانست و افزود: این بازرسی‌ها منجر شد که بیش از ۸۰۰ کارت خودروهای عمومی که عرضه خارج از شبکه یا خرید و فروش می‌شد را شناسایی و براساس حکم قاضی مسدود کردیم.

وی همچنین دیگر دلیل کاهش مصرف بنزین در استان را دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی اعلام کرد و گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو عمومی از جمله وانت بارها و تاکسی‌ها را به صورت رایگان تبدیل به سی ان جی کردیم و اکنون نزدیک به ۷۰۰ خودرو دیگر در نوبت است.

به گفته او، تعداد کارگاه های کیت تبدیل به سی ان جی نیز از پنج کارگاه در استان به ۹ کارگاه افزایش یافته است.

سه درصد رشد مصرف نفت گاز در استان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه به مصرف نفت گاز در استان نیز در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: نفت گاز با احتساب مقداری که به نیروگاه، پتروشیمی و مرزها دادیم در سال ۹۸ معادل ۷۰۰ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۰۰ لیتر توزیع بوده که این رقم در سال ۹۹ به ۷۲۰ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۹۰۰ لیتر افزایش یافته که رشد سه درصدی داشته است.

یاسمی اظهار داشت: بدون احتساب نیروگاه، مرز و پتروشیمی در سال ۹۸ معادل ۴۸۹ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۰۰ لیتر نفت گاز در استان توزیع شده که این رقم در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری ۴۵۰ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۴۰۰ لیتر بوده که ۶ درصد کاهش مصرف داشته است.

وی دلیل کاهش مصرف نفت گاز در استان را ساماندهی ادوات بخش کشاورزی در استان که از ابتدای امسال آغاز شده اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۶ هزار دستگاه تراکتور را در استان با همکاری جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و فرمانداران شناسایی و ساماندهی کردیم.

وی تصریح کرد: در این ساماندهی مشخصات فنی تراکتورها و مالکان آنها را ثبت و ضبط کردیم و سهمیه سوخت آنها را براساس میزان مصرف و سطح کشت در کارت های بانکی آن شارژ کرده ایم.

به گفته او، اکنون در استان کرمانشاه در مجموع ۱۸۰ باب جایگاه سوخت شامل ۱۱۰ باب جایگاه سوخت مایع و ۷۰ باب جایگاه منظوره (بنزین و سی ان جی) در استان فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اکنون ساکنان ۲۹ شهر و هزار و ۵۴۰ روستا در استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری اکنون ۹۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۷۷ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا