تردد مسافر در بندر شهید ذاکری قشم 60  درصد کاهش یافت


تردد مسافر در بندر شهید ذاکری قشم 60  درصد کاهش یافت

قشم- ایرنا- مدیر بندر مسافری شهید ذاکری منطقه آزاد قشم گفت: شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت تردد در مقطعی خاص و رعایت فاصله اجتماعی در شناورها باعث شد تا تردد مسافر در اسکله شهید ذاکری قشم تا پایان دی ماه سال جاری در همسنجی با سال قبل 60 درصد کاهش یابد.

یاسر روز پیکر شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۹۲ هزار و ۶۰۶ نفر از طریق اسکله شهید ذاکری وارد قشم شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹۸۸ هزار و ۷۱۲ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۳۸۴ هزار و ۱۱۶ نفر از طریق این اسکله از جزیره قشم خارج شدند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۹۸۲ هزار و ۸۴۶ مسافر بوده است.

روزپیکر ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور و ممنوعیت تردد باعث کاهش مسافران ورودی و خروجی از این بندر است.

بهسازی بندر مسافری شهید ذاکری قشم

مدیر بندر مسافری شهید ذاکری منطقه آزاد قشم گفت: ساختمان‌ها، فضای سبز و تاسیسات بندر مسافری شهید ذاکری قشم با اعتبار سه میلیارد ریال بهسازی و ساماندهی شد.

یاسر روز پیکر افزود: رنگ‌آمیزی ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، نرده‌ها و پانتون‌ها، ۴۰۰ مترمربع پیورس محل‌های تردد مسافران و بازسازی سرویس‌های بهداشتی بخشی از این عملیات بهسازی است.

وی ادامه داد: ترمیم و رنگ‌آمیزی جدول‌ها، توسعه فضای سبز و همچنین ساماندهی کانال تاسیساتی میدان ورودی به بندر شهید ذاکری نیز از سایر اقدامات است.

مدیر بندر مسافری شهید ذاکری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ارتقاء سیستم روشنایی و نورپردازی محوطه، نصب و بازسازی آب‌نما، ترمیم ایزوگام سقف سالن‌های مسافری و راه‌اندازی و تجهیز پارکینگ مسافری نیز در این مرحله از بهسازی انجام شد.

وی افزود: اختصاص دفتری به هلال‌احمر و تجهیز آن به‌منظور ساماندهی فضای خدماتی به مسافران، از دیگر اقدامات صورت گرفته در بندر شهید ذاکری می‌باشد

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید