ورود به میانکاله مازندران ممنوع شد/ تلفات پرندگان به 839 قطعه رسید


محیط زیست مازندران با اشاره به افزایش مرگ پرندگان در تالاب میانکاله و خلیج گرگان گفت: برای جلوگیری...

ورود به میانکاله مازندران ممنوع شد/ تلفات پرندگان به 839 قطعه رسید

محیط زیست مازندران با اشاره به افزایش مرگ پرندگان در تالاب میانکاله و خلیج گرگان گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری و محدودیت‌های صورت گرفته در راستای مدیریت و کنترل منطقه، ورود به میانکاله تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش فارس، با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان، اداره کل محیط زیست مازندران طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد؛ عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجرآبزی امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۹ با اعزام چند اکیپ از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و اداره کل انجام شده است.

تاکنون ۵۰۸ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی تلف و از سطح خلیج جمع‌آوری و برای دفن بهداشتی تحویل اداره دامپزشکی بندرگز شده است.

با احتساب تلفات پنج‌روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌آوری شده، به عدد ۸۳۹ لاشه رسیده است.

علت دقیق تلفات پرندگان مهاجر پس از بررسی و اعلام سازمان دامپزشکی کشور اطلاع‌رسانی می‌شود.

محیط زیست مازندران در ادامه تاکید کرد؛ برای جلوگیری از انتشار بیماری و محدودیت‌های صورت گرفته در راستای مدیریت و کنترل منطقه، ورود افراد با عناوینی چون گردشگر و طبیعت‌گرد تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و در صورت ضرورت حضور افرادی مانند اصحاب رسانه، حتماً هماهنگی‌های لازم با روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس