سرپرست مخابرات : ضریب نفوذ تلفن در البرز 37 درصد است 


سرپرست مخابرات : ضریب نفوذ تلفن در البرز 37 درصد است 

کرج - ایرنا - سرپرست مخابرات منطقه البرز اعلام کرد که ضریب برخورداری از تلفن ثابت دراین استان 37 درصد بوده درحالی که میانگین کشوری 34.53درصد است.

محمدرضا شجاعی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت که استان البرز یکی از استان های پیشرو در ایجاد و اجرای طرح بستر فیبر نوری در حوزه ارتباطات کشور است و این ظرفیت در سراسر استان گسترش یافته است .

وی اضافه کرد: اکنون ۱۰۰ هزار پورت فیبر نوری " ftth " نصب شده و آماده راه اندازی است که مجتمع های مسکونی و شهرک ها در اولویت بهره مندی از امکانات فیبر نوری استان هستند.

شجاعی گفت: در زمان حاضر حدود چهارهزارو ۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری دراستان البرز ایجاد شده است.

سرپرست اداره کل مخابرات البرز خاطرنشان کرد: امسال با تلاش های انجام شده بیش از ۲هزار و ۲۰۰ خط فیبر نوری واگذار شده که آمار کل واگذاری ها به پنج هزار و ۲۰۰ خط رسیده است.

وی تاکید کرد که تحقق سیستم فیبر نوری دراستان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر با سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت وسازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

شجاعی یادآورشد که با نصب یک فیبر نوری در یک مجتمع انبوه سازی شده تمام مشترکان می توانند از خدمات ارتباطی تلفن و اینترنت به سهولت استفاده کنند.

سرپرست مخابرات منطقه البرز همچنین افزود: درسال جاری دایری تلفن ثابت تا بهمن ماه سال جاری ۳۶ هزار شماره بوده که رقم شماره تلفن های ثابت فعال در این استان به یک میلیون و ۸۵ هزار شماره تلفن رسیده است .

شجاعی گفت: در حوزه اینترنت «ای دی اس ال » نیز ۱۷۴ هزار مشترک در سطح استان البرز فعال است.

وی درخصوص آمار دایری «وی دی اس ال» در البرز بیان داشت که اکنون یک هزارو ۷۰۰ شماره در مخابرات این استان این حوزه فعال است و همچنین شهرستان کرج نیز در پروژه واگذاری پنج میلیون پورت کشوری قرار گرفته است .

وی یادآورشد که استان البرز در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اتحادیه بین المللی مخابرات نیز به لحاظ تلاش های صورت گرفته همواره جزو استانهای برتر کشور است.

شجاعی تاکید کرد: با وجود شیوع کرونا در کشور و استان البرز میزان زیر ساخت های مخابراتی در این استان افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)