ربات ونوس مگس‌خوار ساخته شد


محققان سنگاپوری از الکترودهایی برای باز و بسته شدن یک بازو برای ساخت یک ربات شبیه به گیاه گوشت خوار استفاده کردند.

به گزارش شریان نیوز،ربات جدید مگس خوار مستقیماً از دنیای گیاهان جدا شده است. محققان گزارش دادند که در ۲۵ ژانویه در مرکز Nature Electronics، این ربات با یک قطعه برش خورده از گیاه ونوس مگس خوار ساخته شده که می‌تواند اجسام ظریف و ریز را بگیرد.

ربات ونوس مگس‌خوار ساخته شد

به طور معمول، این گیاه گوشت خوار هنگامی که طعمه‌های مظنون مو‌های ظریف یکی از برگ‌های آن را لمس می‌کنند، سریعا به یک وعده غذایی تبدیل شده، و باعث می‌شود گیاه به سرعت بسته شود.

طراحی ربات با یک برگ گیاه ونوس

اما محققان با چسباندن الکترود‌هایی به برگ‌ها و با اعمال ولتاژ کم برق، روشی را طراحی کردند تا برگ گیاه ونوس را مجبور به بسته شدن کنند. دانشمندی که در این پروژه همکاری دارد، گفت: هنگام برش برگ از گیاه اصلی، برگ‌ها همچنان تا یک روز قادر به باز و بسته شدن بودند، بدون اینکه به گیاه اصلی وصل باشند.

ربات ونوس مگس‌خوار ساخته شد

محققان می‌گویند، ادغام مواد گیاهی نرم و انعطاف پذیر در علم رباتیک می‌تواند در جمع آوری اشیا شکننده‌ای که توسط چنگ زنی‌های سفت و سخت آسیب خواهند دید، کمک کند؛ بنابراین، تیم Li’s یک برگ از گیاه مگس خوار را به یک بازوی رباتیک متصل کردند و از یک برنامه تلفن هوشمند برای کنترل آن استفاده کردند. در آزمایش‌ها، ربات شکارچی قطعه‌ای از سیم را به قطر نیم میلی متر گرفت؛ و هنگامی که به بازوی ربات متصل نبود، گیاه نیز یک وزن ۱ گرمی را بلعید.

ربات ونوس مگس‌خوار ساخته شد

ربات ونوس مگس‌خوار ساخته شد

محققان افزودند: "این گیاهان مدولار هستند و می‌توان آن‌ها را جدا کرد و روی سیستم عامل‌های مختلف نصب کرد. "

آن‌ها نتیجه گرفتند: "یکپارچه سازی گیاهان با الکترونیک نرم فعلی یا الکترونیک گیاهی، می‌تواند به طور بالقوه برای ساخت ربات‌های مختلف گیاهی، سنسور‌ها، مموریستور‌ها، مدار‌های یونی و دستگاه‌های بهداشتی گیاهان استفاده شود. "

ربات ونوس مگس‌خوار ساخته شد

گفتنی است، گرچه به نظر می‌رسید این پروژه کاملاً خارج از علم باشد، ادغام مواد گیاهی نرم و انعطاف پذیر در ربات‌ها می‌تواند کاربرد‌های عملی معقولی نیز داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید