تقدیر از مادران شهدا و توزیع بسته‌های معیشتی در دهه فجر به همت مسجدی‌ها


تقدیر از مادران شهدا و توزیع بسته‌های معیشتی در دهه فجر به همت مسجدی‌ها

مهرجویی گفت: تقدیر از خانواده شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا، خاطره‌گویی مبارزان دوره قیام ملت ایران علیه طاغوت و توزیع بسته‌های فرهنگی از برنامه‌های مسجد «حضرت زینب کبری(س)» در ایام الله دهه فجر است.

«علی مهرجویی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه های مسجد حضرت زینب کبری (س) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، اظهار کرد: به دلیل کوچک بودن این مسجد میزان حضور مردم نیز محدود است که همین موضوع کار ما را برای رعایت مسائل بهداشتی راحت تر نیز کرده است، البته هر زمان که ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیتی درباره فعالیت مساجد اعلام کند، به آن عمل می کنیم.

رئیس هیئت امنای مسجد حضرت زینب کبری (س) (واقع در تهران، خیابان ری، کوچه امامزاده یحیی (ع)) افزود: تقدیر از خانواده شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا، خاطره گویی دو تن از مبارزان دوره قیام ملت ایران علیه طاغوت و توزیع بسته های فرهنگی از برنامه این مسجد در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) شب گذشته (سه شنبه، 14 بهمن ماه) با سخنرانی حجت الاسلام مسلم کریمی، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد حضرت زینب کبری (س) برگزار شد.

مهرجویی درباره وضعیت انتخاب امام جماعت راتب برای مسجد حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: این کار به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شد با وجود این چند تن از طلاب حوزه علمیه تهران به ویژه طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) که در نزدیکی این مسجد واقع شده است، برای پذیرش این مسئولیت از مسجد حضرت زینب کبری (س) بازدید کردند ولی تداوم شیوع این ویروس همه را بلا تکلیف کرده است.

وی ادامه داد: باوجود اینکه مسجد حضرت زینب کبری (س) درآمد ثابت و موقوفه مشخصی ندارد اما به همت هیئت امنا و نمازگزاران این مسجد، در تامین حقوق امام جماعت مشکلی نخواهیم داشت، البته امیدوار هستیم با ریشه کن شدن کرونا بتوانیم به صورت مستمر و منظم، برنامه های مختلف به ویژه نماز جماعت را در این مسجد برگزار کنیم، هرچند اکنون نیز نماز جماعت به صورت ثابت در این مسجد برگزار می شود.

یادآور می شود، مسجد حضرت زینب کبری (س) که مدت زیادی آیت الله سید علی لواسانی، امام جماعت آن بود و شهدای نام آشنایی همچون شهید حسن تهرانی مقدم و شهید مدافع امنیت، محمدحسین حدادیان را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، مدتی است امام جماعت راتب ندارد و یکی از کسبه محله امامزاده یحیی (ع) که وی را حاج علی نجار می نامند، پیشنماز این مسجد است، اما مدتی است هیئت امنای این در تکاپوی انتخاب امام جماعتی ثابت برای این خانه خدا هستند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !