560 سرباز جدید از دوره های آموزش مهارتی بهره مند می شوند


560 سرباز جدید از دوره های آموزش مهارتی بهره مند می شوند

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان از برگزاری 4 دوره آموزش مهارتی ویژه 560 نفر از سربازان و کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان سمنان خبر داد.

علی منصفی راد در نشست برنامه ریزی دوره های آموزش سرباز مهارت که با حضور رئیس جهاددانشگاهی و سرپرست ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد، گفت: در همین راستا و اجرای طرح ملی سرباز مهارت و به منظور همکاری و ایفای نقش در فرآیند و برنامه های طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و حمایت و پرورش جوانان کشور و آموزش مهارتهای عمومی و اجتماعی به کارکنان وظیفه ، تفاهم نامه همکاری بین قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به شماره منعقد شده است.

وی افزود: ۴ دوره آموزشی در دوران شیوع کرونا با مدت زمان اجرایی ۴۸ ساعت در مراکز آموزشی به صورت غیر حضوری و حضوری (۸ساعت حضوری به صورت عملی برای مهارت آشنائی با مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی ) در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: دوره های آموزشی شامل آشنایی با مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی ویژه کارکنان وظیفه لیسانس و به بالا و فوق دیپلم و به پایین به مدت ۲۴ ساعت، آشنایی با مهارت های زندگی به مدت ۱۲ ساعت، آشنایی مقدماتی با مبانی حقوق و سواد مالی به مدت ۸ ساعت و آشنایی مقدماتی با سواد رسانه در فضای مجازی به مدت ۴ ساعت ویژه سربازان و کارکنان وظیفه کلیه سطوح تحصیلی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.

منصفی راد اضافه کرد: آموزش مهارت آمادگی در برابر مخاطرات نیز به مدت ۸ ساعت علاوه بر ۴۸ ساعت فوق برای سربازان و کارکنان وظیفه انجام می شود.

وی اظهار کرد: در این طرح جزواتی تدوین شده در اختیار مراکز قرار خواهد گرفت ، که کارکنان وظیفه می بایست درطی ۱۵روز در طول مدت زمان آموزش رزم مقدماتی در مراکز مطالعه نمایند، و پس از آن طی مدت هشت ساعت به صورت کلاس حضوری با مبحث آشنائی با مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی آشنا شده و در آن اقدام به رفع اشکالات و جواب سوالات خود بپردازند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: در پایان دوره آموزشی آزمون پایان دوره از شرکت کنندگان انجام می شود که در صورتی قبولی گواهی نامه پایان دوره را دریافت می کنند، ظرفیت تعداد سرباز اختصاص داده شده به استان اسمنان در این طرح ۵۶۰ نفر است.

560 سرباز جدید از دوره های آموزش مهارتی بهره مند می شوند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟