بیش از 8 هزار عملیات توسط آتش نشانی در 10 ماه گذشته اجرا شده است


بیش از 8 هزار عملیات توسط آتش نشانی در 10 ماه گذشته اجرا شده است

قانع با اشاره به اینکه در 10 ماه گذشته میزان پنج هزار و 173 مورد عملیات اطفاء حریق، سه هزار و 571 عملیات امداد و نجات در سطح شهر شیراز به اجرا رساندیم، گفت: تعداد تماس تلفنی 230 هزار و 518 در این بازه زمانی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی قانع»، امروز (چهارشنبه 15 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش پیشگیری از «مرگ خاموش»، گفت: اگر مسائل ایمنی مورد توجه قرار گیرد از این اتفاق جلوگیری می شود، سرد بودن لوله های بخاری و آب سوختن شعله نکات مهمی است که مردم باید به آن توجه کنند چرا که اگر شعله آبی نباشد به معنای اینست که یا بخاری مشکل دارد و یا اینکه اکسیژن هوا کم است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که در سال گذشته اقدام خوبی در رابطه بحث ایمنی شهروندان شکل گرفت و اکیپ هایی برای بازدید از دودکش ها حضور می یافتند، افزود: امسال به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی این اتفاق روی نداد اما با همکاری برخی سازمان ها اقدام به راه اندازی پویش فوق کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای 6 ایستگاه آتش نشانی طراحی شده است، تاکید کرد: ایستگاه شماره 20 در ابتدای بلوار «شاهد» کلنگ زنی می شود، ایستگاه شماره 6 هم 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

قانع با یادآوری این مطلب که در سال جاری ایستگاه شماره 23 تحت عنوان ایستگاه سایت «برمشور» راه اندازی کردیم، اظهار کرد: سال گذشته هم پایگاهی در بوستان «دراک» راه اندازی کردیم و ایستگاه اصلی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه خدمات ایستگاه های آتش نشانی را به 32 ایستگاه ارتقا خواهیم داد، افزود: تملک ها و احداث ایستگاه ها در حال شکل گیری است.

قانع با اشاره به اینکه در 10 ماه گذشته میزان پنج هزار و 173 مورد عملیات اطفاء حریق، سه هزار و 571 عملیات امداد و نجات در سطح شهر شیراز به اجرا رساندیم، اظهار کرد: تعداد تماس تلفنی 230 هزار و 518 در این بازه زمانی شکل گرفت که متاسفانه 99 هزار و 584 تماس آن مزاحم تلفنی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه نگاه ایمنی بین برخی شهروندان وجود ندارد، تاکید کرد: در 20 سال گذشته اگر حادثه ای رخ می داد افراد پنج تا 10 دقیقه فرصت فرار از محل حادثه را داشت اما اکنون به خاطر استفاده از مواردی نظیر کابینت های MDF زمان فرار افراد از محل حادثه به 40 ثانیه رسیده است و این مطلب که مسائل ایمنی در میان ساختمان ها شکل گیرد و اعتقاد دارم در بحث موارد ایمنی بحث فرهنگ سازی بیشتر اثرگذار است.

قانع با یادآوری این مطلب که بودجه آتش نشانی در سال 1400 نزدیک به 140 میلیارد تومان بوده که 35 میلیارد آن برای عمرانی و مابقی هزینه های جاری است، افزود: دوربین های حرارتی به سازمان آتش نشانی می تواند کمک رسان باشد و در سال جاری علی رغم همه مشکلات موجود 2 دستگاه از این دوربین ها را از فرانسه خریداری کردیم.

رئیس آتش نشانی شیراز با اشاره به اینکه 2 دستگاه بالابر آتش نشانی را بازسازی کردیم، تاکید کرد: 2 دستگاه نردبان هم در حال بازسازی است که تا پایان سال به دست ما خواهد رسید.

وی پیرامون همکاری آتش نشانی در رابطه با مقابله با کرونا، افزود: از روز اول ضدعفونی را انجام دادیم و 295 روز عملیات ضدعفونی معابر را داشتیم و همکاران من 888 ساعت در این طرح فعالیت داشتند و 981 هزار مترمربع گندزدایی شکل گرفت.

قانع با اشاره به اینکه طبق استاندارد جهانی آتش نشان ها کمتر از 6 دقیقه به محل حادثه برسند، افزود: امروز بر اساس میانگین چهار دقیقه و 39 ثانیه است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی