احتمالا به‌زودی گرفتار موجِ چهارم کرونا می‌شویم/ نگران شلوغی بازار نوروز هستیم


احتمالا به‌زودی گرفتار  موجِ چهارم  کرونا می‌شویم/ نگران شلوغی  بازار نوروز  هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز نگرانی از شلوغی بازار خریدهای نوروزی گفت: برخی از هم اکنون خریدهای نوروزی را شروع کرده‌اند و با ادامه این روند بی‌توجهی و غفلتِ مردم نسبت به کرونا، احتمالا به‌زودی گرفتار موج چهارم می‌شویم.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند با ثبات کرونا در یک ماه گذشته گفت: در برخی روزها روند کاهشی و برخی روزها افزایش مبتلایان را داشته ایم، اما در مجوع روند بیماری در ماه گذشته تقریبا ثابت بوده است.

وی به بی توجهی مردم به بیماری کرونا اشاره کرد وافزود: متاسفانه بسیاری افراد بیماری کرونا را فراموش کرده و نوعی عادی انگاری نسبت به این بیماری در سطح جامع بوجود آمده که بسیار خطرناک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از ماسک در جامعه در سطح قابل قبولی است، گفت: متاسفانه در حال حاضر مشکل عدم رعایت فاصله اجتماعی را در سطح جامعه داریم و افراد تصور می‌کنند همین که ماسک بزنند می توانند در تجمعات شلوغ و دورهمی ها حاضر شوند و این درحالی است که کارایی ماسک زمانی به حد مطلوب می رسد که رعایت فاصله اجتماعی هم حفظ شود.

مرادی به شلوغی بازارها اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از هم اکنون خریدهای نوروزی را شروع کرده و بی توجه به خطرات کرونا، ساعت‌ها در بازار تردد و خرید می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر این بی توجهی و غفلت ادامه داشته باشد، احتمالا به زودی گرفتار موج چهارم کرونا خواهیم شد، موجی که می‌تواند خسارات بیشتری برای استان به دنبال داشته باشد.

وی به نزدیکی ماه پایانی سال اشاره کرد و افزود: در اسفندماه عمده خریدهای نوروزی انجام می شود و به نوعی بخش اصلی اقتصاد بازار مربوط به شب عید است و اگر کرونا شدت بگیرد و مجبور به اعمال محدودیت ها شویم، قطعا بازار شب عید آسیب خواهد دید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای هیچکس تعطیلی کسب و کار مردم خوشایند نیست و نمی خواهیم اقتصاد مردم دچار مشکل شود، اما در هر شرایط برای ما سلامت مردم در اولویت است، بنابراین مردم باید برای حفظ جان و سلامت خود و عزیزانشان از خطر کرونا غافل نشوند و با جدیت بیشتری رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

وی افزود: به یاری خداوند و با همت تمام مسئولین و همکاری تمام مردم، کرونا در یک ماه گذشته روند ثابتی داشته، اما همه باید بدانند این بیماری تابع رفتار ماست و اگر غفلت کنیم ظرف چند روز به وضعیت گذشته برمی گردیم و تمام شهرهای آبی و زرد دوباره نارنجی و قرمز می شوند و محدودیت ها دوباره اعمال می شود، بنابراین تنها راه این است که از هم اکنون پیشگیری کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز