مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار تقویت شود


مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار تقویت شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ایجاد شرایط یکسان سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور گفت: برای تحقق توسعه متوازن باید در مناطق محروم مشوق‌های بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: زمانی که مشوق‌های سرمایه‌گذاری در تمامی مناطق کشور یکسان باشد، سرمایه‌گذار بخش خصوصی ترجیح می‌دهد تا در مناطق برخودار و توسعه‌یافته فعالیت داشته باشد و بدین ترتیب توسعه نامتوازنی در کشور رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: رفع این مساله نیازمند آن است تا برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار مشوق‌های بیشتری در نظر گرفته شود و با تجدیدنظر در رویه و فرایندهای موجود، تولید و اشتغال در این مناطق افزایش یابد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی در سال‌های گذشته از حمایت‌های لازم برخوردار نبوده است، تصریح کرد: این در حالی است که هرچقدر شهرک‌های خصوصی بیشتر وارد میدان شوند ، از تکالیف دولت کاسته می‌شود و می‌توان بر نقش نظارتی تمرکز بیشتری داشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری، منطقه ویژه اقتصادی را از مهمترین ظرفیت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: مجوز ۷۰۰ هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به سازمان همیاری شهرداری‌های استان اختصاص داده شده که تاکنون ۴۰۰ هکتار آن آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران شده است.

عباسی ادامه داد: تاکنون واحد پرتودهی گاما که در کشور بی‌نظیر است در این منطقه ایجاد شده است و برنامه‌ریزی شده تا ۴۰۰ واحد سلولزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در جوار این سامانه پرتودهی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز امکان توسعه منطقه ویژه اقتصادی استان به یک هزار و ۲۰۰ هکتار نیز وجود دارد از همین رو فرصت مناسبی برای شهرک‌های صنعتی است که بتواند با عهده‌دار شدن مدیریت این منطقه در جذب سرمایه‌گذار اقدام کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمرحال و بختیاری نیز در این نشست از رشد ۷۲۰ برابر سرمایه‌گذاری در این استان طی سالجاری خبر داد و گفت: امسال ۵۵۰ جواز تاسیس در استان صادر شده است.

سجاد رستمی افزود: همچنین در خصوص پروانه‌های بهره‌برداری نیز رشد ۸۰ برابری طی سالجاری در استان محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس با افزایش سهم استان در سرمایه‌گذاری صنعتی کشور هم اینک سه درصد سرمایه‌گذاری کل کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده‌ایم.

رستمی افزود: اعطای کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای صنعتی استان نیز نسبت به سالهای۹۷ و ۹۸ ریال سه برابر رشد کرده است.

مدیرعامل شهرک شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از رشد ۱۰ برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد و گفت: در سالجاری ۱۸۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

حمیدرضا فلاح افزود: همچنین ۳۲ واحد تولیدی نیز در سالجاری به چرخه تولید بازگشت و ۴۶ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری مستقر است که در ۲۱ مورد از این شهرک‌ها شرایط برای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولید، خدماتی و صنفی فراهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!