به گزارش تسنیم، حمیدرضا محمدحسینی تختی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مولفه‌هایی نظیر پهلودهی کشتی با تناژ بالا بر اساس شرایط محیطی و مبتنی بر محاسبات مانورینگ در حوضچه و کانال‌های دسترسی و برنامه‌ریزی درجهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بندرشهید باهنر همواره مورد توجه بوده است.

وی افزود: این مهم با انجام محاسبات دقیق مانورینگ بر اساس طول و ابعاد شناور محقق و برای اولین بار کشتی 40 هزارتنی با آبخور 11.20 در این بندر پهلودهی شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: تا پیش از این شاهد پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت 35 هزارتن وآبخور 10.5 در این بندر بوده‌ایم که پهلودهی این شناور با ریسک‌پذیری علمی و هوشمندانه، خروجی و نتایج مثبتی را در جهت پذیرش کشتی‌ها با تناژ بالا فرا رویمان قرار داد.

وی پهلودهی، بارگیری و خروج موفق‌آمیز این شناور را نقطه عطفی در 50 سال تجارت دریابرد این بندر دانست و گفت: با محاسبات دقیق عملیاتی و فنی همچنین مشارکت بخش خصوصی؛ نرم بارگیری 40 هزار تن کالای صادراتی نیز کمتر از 8 روز در کشتی یاد شده محقق شد.

بندر شهید باهنر با برخورداری از 12 پست اسکله بعنوان یک بندر چند منظوره توانایی پذیرش انواع کشتی‌های جنرال کارگو، رورو، مسافر، فله، تانکرهای نفتی و شناورهای کوچک را به طور همزمان دارا است.