تبعیض بین ورزشکار شنوا و ناشنوا، چقدر؟


تبعیض بین ورزشکار شنوا و ناشنوا، چقدر؟

رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان با اشاره به تبعیض بین ورزشکاران شنوا و ناشنوا، گفت: وقتی در میادین بین‌المللی پرچم ایران بالا می‌رود، چه فرقی بین ورزشکار شنوا و ناشنوا است و چرا در اهدای پاداش و استخدام ورزشکاران ناشنوا باید تبعیض قائل شویم؟

مهران تیشه‌گران در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش ناشنوایان خوزستان که امروز (۱۵ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، با قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان استان طی اقداماتی که در سه سال گذشته برای ورزش خوزستان داشته است، اظهارکرد: خوزستان، استان بزرگی است و جایگاه ورزش آن نیز همیشه در راس استان‌های کشور بوده است. بزرگ مردانی مثل صاحب خیشکاران در این استان زیاد داریم و خوزستان همیشه باید در راس باشد زیرا بیشتر منابع درآمدی کشوری در این استان هستند و حق مردم است که در جایگاه بالایی باشند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در حال حاضر یکی دو نفر از ورزشکاران تیم‌ملی ناشنوایان از خوزستان هستند. خدا را شکر بیشتر ورزشکاران خوزستانی در رشته‌های مختلف، در سطح ملی هستند و جایگاه خوزستان را در ورزش ناشنوایان همیشه در رده بالا می‌بینم. ضمن این‌که از آقای صدیق‌راد رییس قبلی هیات خوزستان بابت زحمات بسیار برای این هیات، تشکر می‌کنم.

رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان گفت: هیات ورزش ناشنوایان با سایر هیات‌ها فرق می‌کند و خود من در پست‌های مختلف کار کرده‌ام اما هفت سال است که در خدمت ورزش ناشنوایان هستم و باید بگویم، این‌جا یک عالم دیگر است و ورزشکاران ناشنوا، عشق هستند. این ورزشکاران چیزی از ما نمی‌خواهند و ما تنها باید آن‌چه حق این قشر است را بدهیم. چرا باید تبعیضی بین شنوا و ناشنوا باشد و اصلا این‌ها چه فرقی با هم دارند؟ وقتی در میادین بین‌المللی پرچم ایران بالا می‌رود، چه فرقی بین ورزشکار شنوا و ناشنوا است و چرا در اهدای پاداش و استخدام ورزشکاران ناشنوا باید تبعیض قائل شویم؟ آن چه هیات دولت برای قهرمانان مصوب کرده است، شامل حال فدراسیون ورزش ناشنوایان نمی‌شود و این ورزشکاران معطل مانده‌اند و قهرمان المپیک من یا در آهنگری کار می‌کند یا نجار است. یک ورزشکار نابینا و کم‌بینا چون عضو کمیته پارالمپیک است، پاداش خوبی مثل المپیکی‌ها دریافت می‌کند اما ورزشکار ناشنوا به این صورت نیست.

وی افزود: در گذشته اگر به یک قهرمان المپیک، ۳۰۰ سکه اهدا می‌شد، به ورزشکار من، ۳۰ سکه داده می‌شد؛ چقدر تبعیض؟ در حال حاضر در فدراسیون، تمام فکر و ذکر من این است که با ارتباط با نمایندگان مجلس، در بحث استخدام ورزشکاران‌مان اقداماتی انجام دهیم. ضمن این‌که وزیر ورزش نیز در این زمینه پای کار است که از او تشکر می‌کنم. این فدراسیون ۶۵ سال، قدمت دارد و حتی فدراسیون جهانی ما نیز بسیار قدیمی‌ است و امیدواریم این تبعیض‌ها نباشد و روزی برسد که تبعیضی بین ورزشکاران شنوا و ناشنوا نباشد. از نظر فنی و رنکینگ جهانی هیچ مشکلی نداریم و مشکل ما این است که باید قهرمانان‌مان را معرفی می‌کردیم اما کارشناس اصلی ورزشی چه در کشور و چه استان‌ها اصلا ورزشکاران ناشنوا را نمی‌شناسند و اصلا نمی‌دانند که ما المپیک داریم.

تیشه‌گران با تبریک به رییس جدید هیات ورزش ناشنوایان خوزستان، گفت: امیدوارم سال آینده که برای برگزاری مجمع سالانه به خوزستان آمدم، همه از مدیرکل و رییس هیات تشکر داشته باشند. از رییس جدید هیات استان می‌خواهم ورزشکاران ناشنوا را دریابد و آدم‌های اهل فن و کار را کنار خود بگذارد. این ورزشکاران توجه می‌خواهند. هیات ورزش ناشنوایان یک هیات بسیار وسیع است که چراغ خاموش کار می‌کند. من از خیلی از مدیران کل ورزش استان‌ها گله دارم زیر از آن‌ها خواهش کرده‌ام که یک سالن از طریق ماده ۸۸ در اختیار هیات ورزش ناشنوایان بگذارند اما به این مهم چندان توجه نشده است. ورزشکاران ناشنوای خوزستان را دریابید و هوای آن‌ها را داشته باشید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس