مرکز رشد صنایع دستی استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود


مرکز رشد صنایع دستی استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری صنایع‌ دستی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز چهارشنبه گفت: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری صنایع دستی استان اردبیل راه‌اندازی و مدرسه جعفر اسلامی امسال مرمت و برای این مرکز اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: این مرکز از محل اعتبارهای سال ۹۹ تجهیز و در روزهای آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا در راستای هدف‌های تعیین‌شده برای رونق صنایع‌دستی در استان اردبیل از جمله حمایت‌های مادی و معنوی از ایده‌ها و فناوری‌های افراد و تیم‌های صاحب ایده نو و کاربردی فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل بیان کرد: ایجاد بستر برای پیاده‌سازی و تجاری کردن ایده‌های نو مبتنی بر دانش از سوی صاحبان ایده، ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق و جوان، بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در زمینه صنایع‌دستی، ایجاد ارتباط بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران و کمک به توسعه فعالیت‌های نوآورانه از دیگر هدف‌های راه‌اندازی این مرکز است.

وی اضافه کرد: با ایجاد مرکز رشد صنایع دستی برای کمک به کاربردی کردن تولیدات صنایع‌دستی استان، کمک به توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از بسته‌بندی مناسب برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی، کمک به برندسازی و احیای رشته‌های فراموش شده و توسعه و ترویج آن تلاش می‌شود.

فلاحی همچنین اظهار کرد: برنامه‌ریزی و کمک به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی برای دریافت نشان‌های ملی و بین‌المللی، کمک به پژوهش و ثبت اثرهای ملموس و ناملموس صنایع دستی و هنرهای سنتی، امضای تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای فعال برای توسعه فعالیت‌های مرکز نیز با ایجاد آن دنبال خواهد شد.

نزدیک به ۲۹۹ رشته صنایع دستی در ایران شناسایی شده است که سهم استان اردبیل از آن به بیش از ۶۰ مورد می‌رسد و افزون بر ۳۰ هزار صنعتگر در ۱۱ شهر این استان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان