تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم ضروری است


تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم ضروری است

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم ضروری است.

محمد رزم امروز ۱۵ بهمن ماه در بازدید از شعب دادگاه انقلاب اسلامی خرم‌آباد با تقدیر از زحمات و اقدامات قضات و کارکنان اداری شعب این دادگاه‌ها و با اشاره به اهمیت کار و صلاحیت‌های دادگاه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به نوع جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی از جمله قاچاق مواد مخدر، اسلحه و مهمات، جرائم مربوط به اعضا و هواداران گروهک‌های ضد انقلاب و ... لازم است رسیدگی‌ها با دقت ویژه انجام و با توجه به نوع بزه و متناسب با جرم ارتکابی مجازات مناسب برای بزهکاران تعیین شود.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضاییه باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های متهمین زندانی‌دار اقدام شود.

رزم تاکید کرد: با عنایت به تامین تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری و فراهم بودن زمینه دادرسی الکترونیک بویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، حتی‌المقدور در رسیدگی به پرونده‌های متهمین بازداشتی از طریق سیستم ویدئو کنفرانس اقدام شود.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های رئیس قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم است، بیان کرد: اگر چه پرونده‌های موجودی شعب دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان خرم‌آباد در حد بسیار پایینی است اما ضرورت دارد با مطالعه و بررسی تمام پروندهها نسبت به تعیین تکلیف و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های دارای حداقل ۶ ماه سن با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدام شود.

رزم با اشاره به تشکیل پرونده‌هایی که بطور قانونی باید با تعدد قاضی رسیدگی شود، تاکید کرد: قاضی مورد نیاز برای رسیدگی به پرونده‌های مربوطه در شعب مذکور و ارائه پیشنهاد به کمیسیون نقل و انتقال قضات اقدام کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان