آیین نکوداشت آیت‌الله محمدی ری‌شهری در قم برگزار شد


آیین نکوداشت آیت‌الله محمدی ری‌شهری در قم برگزار شد

قم- ایرنا- همایشی با عنوان «تجلیل از 50 سال حدیث پژوهی و دو دهه خدمت در حج و زیارت» در تجلیل از خدمات آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری با پیام رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در ساختمان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت قم برگزار شد.

این آیین با حضور آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، بهرام سرمست استاندار و مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم ترتیب یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدی گلپایگانی و آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این آیین سخنرانی کردند.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری نیز در پیامی که توسط علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت قرائت شد، نکوداشت پژوهشگران دینی بسان آیت‌الله محمدی ری‌شهری را بزرگداشت علم، تلاش، معنویت و تقوا عنوان کرد.

آیین نکوداشت آیت‌الله محمدی ری‌شهری در قم برگزار شد

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این آیین، اخلاق‌مداری آیت‌الله ری‌شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در بعثه رهبر معظم انقلاب اخلاق و اخلاص وی را با تمام وجود حس می‌کردیم؛ رعایت حقوق زائر، اسراف نشدن بیت‌المال و مواردی از این دست از محسنات اخلاقی او بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالفتاح نواب به مطالعات بسیار آیت‌الله ری‌شهری اشاره و اضافه کرد: بازمهندسی برنامه‌ها در بعثه رهبری از فعالیت‌های آیت‌الله ری‌شهری بود.

آیین نکوداشت آیت‌الله محمدی ری‌شهری در قم برگزار شد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این آیین درباره افق دور آیت‌الله ری‌شهری، گفت: افق دور آیت‌الله ری‌شهری این است که از قم تمام علوم به تمام زبان‌ها به سراسر جهان منتشر شود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری وضعیت زائران و دیپلماسی فعال آیت‌الله ری‌شهری در زمان نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت را مورد توجه قرار داد و افزود: تبادل تجربه، ایجاد ارتباط برای انجام یک حج واقعی و مطلوب و برگزاری دعای کمیل و برائت پافشاری می‌کرد؛ وی وزنه‌ای برای جامعه حوزوی و انقلابی ما و چهره‌ای شناخته شده است و چهره ماندگار حوزه و «کلینی عصر ما» است.

آیین نکوداشت آیت‌الله محمدی ری‌شهری در قم برگزار شد

در بخش دیگر این آیین، نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: آیت‌الله ری‌شهری با کسانی که نظام و رهبری را قبول داشتند، ارتباط داشت و همین دو را خط قرمز خود می‌دانست؛ بنابراین وی از ظرفیت‌های همه استفاده می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر به حساسیت آیت‌الله ری‌شهری نسبت به مسائل مالی اشاره و اضافه کرد: وی حقوقی که بعد از انقلاب گرفته بود را در پایان کار خود به بیت‌المال برگرداند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدی گلپایگانی نیز در توصیف شخصیت علمی آیت‌الله ری‌شهری، گفت: کارهای بسیاری در حوزه حدیث‌پژوهشی صورت گرفته است؛ اما آیت‌الله ری‌شهری در علوم حدیث جریانی ایجاد کرده است.

همچنین آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این آیین بیان کرد: در وصیت خود نوشته‌ام کار حدیث ادامه پیدا کند و معتقد هستم که حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) در زمان ما ظهور کنند و پرچم انقلاب اسلامی از دست مقام معظم رهبری به امام عصر(عج) تحویل داده شود.

آیین نکوداشت آیت‌الله محمدی ری‌شهری در قم برگزار شد

در بخش پایانی این آیین، از آثار آیت‌الله محمدی ری‌شهری رونمایی و هدیه‌ای به این عالم تقدیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید