هشت میلیون ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان تولید شد


هشت میلیون ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان تولید شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از اسفند سال گذشته تا کنون بالغ بر هشت میلیون ماسک در مراکز فنی و حرفه ای این استان تولید و در سطح استان توزیع شد.

محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تولید ماسک با مشارکت پویش های مردمی، گروه‌های جهادی، مربیان و کارآموزان فنی و حرفه ای انجام می شود و این روند همچنان برای تامین نیاز موجود در جامعه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: ماسک های تولید شده با قیمت های مصوب، بدون ریالی اضافه و با گواهی استریل در اختیار شهروندان قرار می گیرد، ادامه داد: تا کنون ۱۲۰ هزار ماسک نیز به صورت رایگان در مناطق محروم در بین اقشار ضعیف توزیع شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آموزش های مهارتی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در برگزاری حضوری دوره ها تابع اعلام پروتکال ها و رنگ بندی مناطق هستیم و آزمون های حضوری را نیز با یک چهارم ظرفیت انجام دادیم.

انصاری افزود: در ایام شیوع کرونا از ظرفیت فضای مجازی به طور حداکثری در ارائه آموزش ها بهره گرفته می شود.

وی به تاثیر شرایط ناشی از شیوع کرونا بر فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای در استان اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه استان در محل های استیجاری مستقر هستند و با توجه به تعطیلی آموزش های حضوری، تلاش و پی گیری های لازم را انجام دادیم کردیم تا این آموزشگاهها از تسهیلات جبران خسارت کرونا بهره مند شوند.

انصاری اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۳۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان زنجان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ایجاد شهرک مهارت در این استان خبر داد و گفت: امکان سنجی ایجاد این شهرک با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی و شرکای اجتماعی در مرحله کارشناسی تایید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»