8 پروژه کشاورزی اسدآباد در دهه فجر افتتاح می شود


8 پروژه کشاورزی اسدآباد در دهه فجر افتتاح می شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از افتتاح و بهره برداری هشت پروژه حوزه کشاورزی این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت و گو با ایسنا، افزود: این تعداد طرح در زمینه های مختلف با اعتباری افزون بر ۳۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به افتتاح پل بین مزارع در روستای وندر آباد به عنوان یکی از طرح های قابل بهره برداری شهرستان در دهه فجر اضافه کرد: این طرح با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی با اشتغالزایی ۱۰ نفر در دهه فجر افتتاح می شود.

مرادی همچنین یادآور شد: راه بین مزارع در سه روستای شهرستان با اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و احیا و مرمت قنوات شهر اسدآباد در منطقه سیدان با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح این شهرستان در حوزه کشاورزی هستند.

وی از افتتاح و بهره برداری سه واحد گلخانه در روستای موسی آباد در دهه فجر خبر داد و گفت: سه واحد گلخانه نیز در روستای موسی آباد در مجموع با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به وسعت ۷۰۰۰ متر از محل اعتبارات ملی و آورده متقاضیان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به تولید سالیانه ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تن محصولات گلخانه ای در اسدآباد، مساحت مفید کل گلخانه های شهرستان اسدآباد را ۱۴ هکتار برشمرد و اظهار کرد: با توجه به سطح تعهد توسعه گلخانه ها طی سند راهبردی در سال ۹۸-۹۹ به مساحت هشت هکتار تاکنون ۶.۵ هکتار این امر در مدت فوق تحقق یافته است.

مرادی با اشاره به اینکه در روستای بهراز یک واحد گلخانه ای در حال توسعه قرار دارد، گفت: در راستای توسعه گلخانه های شهرستان جانمایی فاز ۲مجتمع گلخانه ای واقع در روستای بهراز به مساحت ۴۰هکتار است که با پیگیری های سرمایه گذار تخصیص آب و واگذاری اراضی از طریق مراجع ذیربط صورت گرفته و بقیه امور در حال پیگیری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی