پارک بانوان اهواز بازگشایی شد


پارک بانوان اهواز بازگشایی شد

اهواز - ایرنا - پارک بانوان شهروند اهواز، پس از چهار سال تعطیلی، روز چهارشنبه همزمان سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت زن بازگشایی شد.

پارک بانوان شهروند اهواز، به عنوان بخشی از پارک جنگلی شهروند در شمال این شهر قرار دارد. این پارک که در سال ۹۵ افتتاح شده بود، همچون پارک بانوان اهواز در بلوار گلستان (که در سال ۹۳ افتتاح شده بود) هیچگاه مورد بهره‌برداری قرار نگرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اهواز روز چهارشنبه در حاشیه بازگشایی این پارک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پارک بانوان شهروند را به عنوان یک تفریحگاه امن به بانوان اهوازی اهوازی معرفی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سید علی جزایری با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، افزود: پارک شهروند در منطقه سه اهواز مدت‌هاست که به دلایل مختلف بهره‌برداری نمی‌شد، هرچند حداقل سه یا چهار بار افتتاح شده اما در این مدت به دلیل مشکلاتی مثل برق آن، راه‌اندازی نشده بود.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی در چند ماه گذشته برای اصلاح فضای سبز و زیباسازی، این پارک شد، اضافه کرد: برای اینکه هر چه زودتر این پارک بازگشایی و از فضای آن استفاده شود، تصمیم گرفته شد با امکانات موجود آن فعالیت آن را آغاز کنیم اما رفع نواقص پارک از جمله رنگ آمیزی، خرید مبلمان و گلکاری و زیباسازی به تدریج در حال انجام است.

حجت‌الاسلام جزایری ادامه داد: این پارک کااملا اختصاصی برای بانوان باشد، به این معنا که وقتی خانم‌ی وارد پارک می‌شود به لحاظ امنیت اخلاقی طوری باشد که بتواند مثل خانه خود (البته با رعایت برخی موازین) راحت باشد و ورزش و تفریح کند.

وی افزود:علاوه بر ورزش و تفریح در فضای عمومی، تلاش می‌کنیم که برنامه‌های روزانه و ماهیانه پارک برای بانوان اهوازی برگزار کنیم و با همت امور بانوان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، این مکان را به یک مکان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی برای برپایی همایش‌ها و رویدادهای مربوط به بانوان شهر تبدیل کنیم.

به گفته وی، مقرر شده که جشن پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی در ۲۱ بهمن امسال در این پارک برگزار شود.

وی همچنین با انتقاد از سازمان آب و برق خوزستان گفت: یکی از دلایلی که پارک بانوان شهروند امکان فعالیت در زمان تاریکی هوا ندارد، مشکلات برق این پارک است زیرا با وجودی که تاکنون بیش از یک میلیارد ریال برای برق آن هزینه کردیم اما سازمان آب و برق مجوز پست برق را در این پارک به دلیل قرار گرفتن در حریم رودخانه کارون نداده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اهواز با بیان اینکه برای اهواز ۲ پارک ویژه بانوان پیش‌بینی شده افزود: پارک دیگری، تقریبا در مرکز شهر اهواز، جانمایی شده که در مرحله ارزیابی و طراحی است؛ این پارک مشکلات پارک شهروند و پارک گلستان را نخواهد داشت.

وی درباره تعطیلی پارک بانوان گلستان اهواز، توضیح داد: این پارک در زمان راه‌اندازی، کارشناسی نشده و ساختمان‌های اطراف دولتی و مسکونی اطراف، بر آن اشراف داشتند، به همین دلیل وضعیت نامطلوبی داشت اما قرار شده که به عنوان یک مجموعه تفریحی ورزشی خانواده در نوروز آینده بازگشایی شود.

آغاز ورزش صبحگاهی در پارک بانوان

نماینده شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان همچنین نیز در گفت وگو با ایرنا با دعوت از زنان اهوازی برای حضور در پارک بانوان شهروند، افزود: در این پارک برنامه ورزش صبحگاهی روزانه در ساعت هشت برگزار می‌شود و قرار است برای ساعت سه بعدازظهر نیز برنامه‌ریزی شود.

نیره شهریسوند گفت: این پارک فعلا از ساعت هشت صبح تا ۱۷ و از روز شنبه تا پنجشنبه فعالیت می‌کند و در صورت رفع نواقص در آینده، زمان استفاده از آن افزایش می‌یابد.

وی هدف از راه اندازی پارک بانوان را ایجاد فضایی امن و راحت برای فعالیت بانوان بیان کرد و افزود: پارک‌های بانوان می‌توانند برای تنوع و سرگرمی، آموزش و افزایش آگاهی و سلامتی بانوان مورد استفاده قرار گیرند و با توجه به محصور بودن این فضاها، زنان می‌توانند با پوشش راحت‌تری تردد و ورزش کنند.

وی با بیان اینکه پارک بانوان شهروند از یکشنبه گذشته به صورت غیررسمی بازگشایی شده بود گفت: اگر چه دسترسی به این پارک بانوان برای بخش‌های دیگر شهر اهواز ممکن است کمی دشوار باشد اما حضور زنان و استقبال از این پارک می‌تواند زمینه را برای ساخت پارک‌های بانوان در مناطق دیگر شهر اهواز فراهم کند.

وی ادامه داد:در حال مذاکره با سازمان اتوبوسرانی برای اختصاص سه دستگاه اتوبوس برای تردد به پارک بانوان شهروند هستیم تا بانوان را از مناطق دیگر به این محل منتقل کند.

بر اساس این گزارش، نخستین پارک بانوان اهواز به مساحت پنج هکتار در سال ۹۳ در جاده گلستان (منطقه ۴ شهرداری) افتتاح شد اما هیچگاه با عنوان پارک بانوان مورد بهره برداری قرار نگرفت و اعلام شد: با وجود افتتاح، امکان استفاده از این محیط تفریحی برای بانوان وجود ندارد. پارک بانوان شهروند (به عنوان جزیی از پارک جنگلی شهروند) در منطقه سه شهرداری اهواز نیز با ۵.۸ هکتار مساحت در سال ۹۵ به بهره برداری رسید اما این محل نیز هیچوقت مورد استفاده قرار نگرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...