تصویب طرح بلوک تمبرهای نوروز 1400


 تصویب طرح بلوک تمبرهای نوروز 1400

صبح امروز نخستین جلسه شورای تمبر در دوره جدید با تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید برگزار شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ابتدای این جلسه سید جمال هادیان طبائی زواره، رئیس جدید شورا با قدردانی از تلاش‌های علی‌اکبر نصرآبادی، رئیس سابق شورا گفت: آقای نصرآبادی چند ویژگی بارز دارد...

 تصویب طرح بلوک تمبرهای نوروز 1400
صبح امروز نخستین جلسه شورای تمبر در دوره جدید با تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ابتدای این جلسه سید جمال هادیان طبائی زواره، رئیس جدید شورا با قدردانی از تلاش‌های علی‌اکبر نصرآبادی، رئیس سابق شورا گفت: آقای نصرآبادی چند ویژگی بارز دارد که کمتر در مدیران هنری شاهدش هستیم. اول آنکه، آقای نصرآبادی هنرمندی درد آشناست که خودش مسیر پدیدآورندگی را طی کرده و زیر و بم فرآیند پدیدآوری را خوب می‌شناسد و طرح فاخر و نازل را به‌راحتی تمیز می‌دهد.
او افزود: دوم آنکه، آقای نصرآبادی وقتی به حقیقت یا واقعیت حرفه‌ای اطمینان پیدا می‌کند هرگز از آن عدول نمی‌کند و دچار ملاحظه و مصلحت‌اندیشی نمی‌شود. به همین دلیل در طول دو دوره ریاست ایشان بر شورای عالی تمبر، آثار فاخر و برجسته‌ای پدید آمد.
در ادامه جلسه، هادیان، رئیس جدید شورای تمبر رویکردهای نوین شورا و اصلاح فرآیندهای فراخوان، طراحی، عملیات چاپ، نشر و توزیع تمبر را توضیح داد.
او در شرح اهداف تازه شورا گفت: در اولین اقدام، پیش‌نویس بازنگری در آیین‌نامه شورا آماده شده که پس از بررسی و اعلام نظر مراجع حقوقی، مصوب و ابلاغ خواهد شد.
هادیان افزود: آیین‌نامه قبلی شورا مصوب سال ۱۳۶۲ و با مقتضیات فعلی کار شورا هماهنگی ندارد و بنابراین برای تسریع و تسهیل وظایف شورا بازنگری در آن ضرورت دارد.
رئیس شورای تمبر ادامه داد: شورای عالی تمبر تصمیم دارد از ظرفیت‌های متعدد هنرمندان متقدم و متأخر به نحو مطلوب استفاده کند تا تمبر جمهوری اسلامی به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران اسلامی در تمام جهان نقش‌آفرینی کند.
انتشار اولین تمبر نوروزی در دوره جدید
در ادامه این جلسه و پس از بحث و بررسی تمبرهای «نوروز ۱۴۰۰» بلوک هفت‌گانه تمبرهای نوروز ۱۴۰۰ برای چاپ و انتشار مصوب شد.
بر اساس این گزارش بلوک تمبرهای نوروز ۱۴۰۰ شامل ۶ مرقع زیبای تاریخی از گنجینه نسخ خطی کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و تابلوی زیبای خوشنویسی از مصرع مشهور نوروزی حکیم عمر خیام است که در آستانه نوروز ۱۴۰۰ منتشر و به‌عنوان تمبر نکوداشت و جاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اعضای شورای تمبر در ادامه این جلسه به طراحی و انتشار تمبر قدردانی از تلاش پژوهشگران ایرانی در تهیه و تولید واکسن ایرانی کرونا تأکید کردند.
شورای عالی تمبر به‌عنوان عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در حوزه طراحی و انتشار تمبرهای ملی و اختصاصی زیر نظر شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد و رئیس آن با حکم وزیر ارتباطات منصوب می‌شود.

 تصویب طرح بلوک تمبرهای نوروز 1400

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟