وقفیات استان تهران پس از انقلاب 4300 مورد افزایش داشت


وقفیات استان تهران پس از انقلاب 4300 مورد افزایش داشت

تهران- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اعلام کرد: تعداد وقفیات این استان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی چهار هزار و 300 مورد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۸ حدود یک هزار و ۷۹۶ مورد وقفیات در استان تهران داشتیم اما از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۹۰ مورد وقفیات در این استان به ثبت رسیده است.

وی با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و تولد حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: به لحاظ محدودیت های بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های اداره کل اوقاف استان تهران بیشتر بصورت مجازی تدارک و در حال اجرا است.

عبداللهی ادامه داد: به مناسبت ورود تاریخی حضرت امام (ره) به کشور در روز ۱۲ بهمن ماه این مراسم در ۹۰ بقاع متبرکه برگزار شد و همچنین در ۵۰ امامزاده استان تهران نیز محفل انس با قرآن در ایام الله دهه فجر در حال اجرا است.

به گفته وی، مراسم سالروز حضرت زهرا (س) نیز در ۱۰۰ بقاع متبرکه برگزار شد که این مراسم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و یا بصورت مجازی برگزار شد و همچنین امروز در مقبره شیخ صدوق که با حضور حجت الاسلام خاموشی ریاست سازمان امور اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد از تعدادی از مادران همکاران نیز تقدیر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مراسم شب شعر انقلاب نیز در ۳۰ امامزاده استان تهران به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است و همچنین عطرافشانی، غبارروبی و اهدای گل بر مزار شهدا در ۱۰۰ بقاع متبرکه استان تهران برگزار و یا در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات فرهنگی و همچنین توزیع محصولات بهداشتی در ۵۱ امامزاده استان تهران در حال انجام است و همچنین اعزام مبلغان و روحانیان به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و فرهنگی نیز در ۴۰ امامزاده استان تهران از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام الله دهه مبارک فجر است.

عبداللهی تاکید کرد: در این دوره از مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که به ریاست حجت الاسلام خاموشی در حال انجام است به مباحث دانش بنیان توجه ویژه ای شده به گونه ای که اکنون تولید موتور برقی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، با حضور تعدادی از مراکز دانش بنیان در پیشرفت مراکز علمی اقداماتی در حال انجام است که یکی از این طرح های دانش بنیان تولید موتورهای برقی است که با همکاری یکی از این شرکت های دانش بنیان این کار در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران یادآور شد: در موضوعات دانش بنیان ورود پیدا کرده ایم و با استفاده از دانش و فعالیت نخبگان در تلاش هستیم که برای پیشرفت مراکز علمی اقداماتی انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد