چهار هزار بازرسی استاندارد اجباری از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد


چهار هزار بازرسی استاندارد اجباری از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: چهار هزار بازرسی امسال در راستای نظارت بر اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری در کشور (طاها) از واحدهای صنفی این استان انجام شد.

«مهناز جعفریان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف نظارت بر فرآورده‌ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف انجام شده‌است.

وی ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد را از دیگر اهداف اجرای طرح طاها دانست و اظهار داد: این طرح در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران، جلوگیری از خرید و عرضه کالای بدون علامت استاندارد و با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسان اداره کل استاندارد استان مرکزی و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده، ضمن بازرسی و نمونه برداری از کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری، نسبت به آزمون موارد نمونه‌برداری شده از بازار مصرف بر اساس استانداردهای ملی اقدام می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: فرآورده‌هایی که در این بازرسی ها غیر استاندارد تشخیص داده شود بر اساس قوانین جاری سازمان ملی استاندارد با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده ها به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه استاندارد و مشخصات کالاها مطلع شوند.

۶۶۴ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.

اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۶۴ بنا بر پیشنهاد استاندار وقت استان و موافقت مسئولان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در اراک تاسیس شد.
این اداره کل در حال حاضر دارای تعداد هفت آزمایشگاه تخصصی در رشته های صنایع برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، نساجی، میکروبی، مکانیک و اوزان و مقیاس‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس