احیاء12 واحد صنعتی در شهرک و نواحی صنعتی خراسان شمالی


احیاء12 واحد صنعتی در شهرک و نواحی صنعتی خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی از احیاء 12 واحد صنعتی در شهرک و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

سیاوش وحدت در نشست خبری که ۱۵ بهمن ماه در محل این شرکت برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳ واحد صنعتی راکد در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد واحد راکد ۱۲ واحد صنعتی طی امسال احیاء شدند.

وی با اشاره به اینکه موضوع فسخ قرارداد زمین هایی که برای راه اندازی واحد صنعتی به سرمایه گذار اختصاص یافته اما واحدی راه اندازی نشده در دستور این شرکت قرار گرفته است، افزود: از سال ۸۴ تاکنون ۳۸۱ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و در سال جاری ۴۸ قرار داد فسخ شد.

وحدت ادامه داد: طی سال جاری نیز ۱۶ قرارداد فسخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی این استان فسخ شده است.

وی اظهارکرد: علاوه بر آن ۴۸ قرار داد نیز در هیات حل اختلاف ارجاع شده که مهلت چهار تا پنج ماهه داده شده تا عملیات اجرایی را آغاز کنند.

این مقام مسئول با اشاره به سه تقاضای سرمایه گذاری خارجی در محل شهرک های صنعتی استان گفت: در همین راستا، اولین سرمایه گذاری خارجی با مشارکت یک سرمایه گذار داخلی در ناحیه ویژه اقتصادی استان میسر شد و به سرانجام رسید.

وی همچنین افزود: دو تقاضای جدید سرمایه گذاری خارجی دیگر نیز به شرکت شهرک های صنعتی استان ارائه شد که تقاضای آنها در زمینه استخراج رمز ارز بوده اند.

مدیر عامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی گفت: برای فعالیت این دو تقاضای سرمایه گذاری، جوازهای تاسیس صادر شده اند که به آنها در شهرک صنعتی استان زمین اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: برای تامین برق مورد نیاز این دو واحد با شرکت توزیع برق استان مکاتبه شده است تا میزان برق مورد نیاز به این دو واحد اختصاص داده شود.

وحدت بیان کرد: در مجموع میزان سرمایه گذاری این سه شرکت سرمایه گذاری خارجی در استان تا به کنون ۱.۲ میلیون یورو بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد قراردادهای منعقد شده بین شرکت و سرمایه گذار نسبت به سال گذشته سه برابر شده است، گفت: طی امسال ۱۷۲ فقره قرارداد میان این شرکت و سرمایه گذار منعقد شده است.

به گفته این مقام مسئول برای ۱۷۲ فقره زمین منعقد شده ۵۵ هکتار زمین نیز واگذار شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...