26 طرح بزرگ در کردستان تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد


26 طرح بزرگ در کردستان تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج - ایرنا - رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور گفت: 26 طرح و پروژه بزرگ در کردستان با 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار تا پایان دولت دوازدهم در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نوبخت روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی محرومین و سیل زده در کردستان اظهار داشت: مهم‌ترین طرحی که دولت در نظر دارد تا پایان عمر خدمتگزاری خود آن را در کردستان بهره‌برداری برساند راه‌آهن سنندج - همدان- تهران است که کاری زیربنایی و مهم در تحول استان و حمل و نقل بار و مسافر به شمار می‌رود.

وی یکی دیگر از ارزشمند ترین کارهای دولت در کردستان را احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومین اعلام کرد و افزود: امروز یک هزار و ۷۰۰ واحد به صاحبان آن واگذار شد که سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت منابع مالی بلاعوض آن را تامین و سیستم بانکی با ارائه تسهیلات لازم و بنیاد مسکن ساخت آن را بر عهده داشت و با نظارت و مدیریت کمیته امداد و بهزیستی کشور به افراد واجد شرایط واگذار شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: این کار ارزش بسیاری دارد چون همزمان با روزهای پیروزی انقلابی است که توصیه اصلی آن به خدمتگزاران خود، خدمت به محرومین است.

نوبخت به بهره برداری از یک هزار و ۷۰۰ واحد دیگر بر اثر سیل سال گذشته تخریب شده بود اشاره کرد و یادآور شد: دولت مصمم است تا در نقاط محروم خدمات خود را توسعه دهد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان پارک کوهستانی ۲۰ هکتاری "کوچکه ره‌ش" سنندج و پیاده راه فردوسی سنندج را افتتاح خواهد کرد ضمن اینکه مراسم پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو با حضور وی برگزار می شود.

همچنین ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حضور در صداوسیمای مرکز کردستان، بازدید از مراحل ساخت سریال تاریخی سنجرخان، بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن همدان – سنندج، بازدید از عملیات اجرایی احداث چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغات مثمر در پایاب سد آزاد از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان است.

این ششمین سفر محمد باقر نوبخت به کردستان است و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر ۲ روز مهمان استان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند