مصالحه در پرونده‌های مهم شورای حل اختلاف ضروری است


مصالحه در پرونده‌های مهم شورای حل اختلاف ضروری است

اراک - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: افزایش مصالحه یکی از مطالبات از شورای حل اختلاف است که برای تحقق این مهم ‌باید از تمام ظرفیت‌های حوزه‌های قضایی همچون استفاده از میانجیگری ائمه جمعه و افراد معتمد محلی برای حل و فصل دعاوی بین طرفین پرونده‌ها بهره برده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «عبدالمهدی موسوی» روز چهارشنبه در نشست شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان مرکزی در اراک افزود: امروز با مدیریت جهادی و انقلابی شاهد آن هستیم که هیچگونه پرونده معوقه در شورای حل اختلاف استان مرکزی وجود ندارد و این مهم جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های قبل از آبان ماه سال ۱۳۹۹ تنها ۳۹۶ پرونده در شورای حل اختلاف بوده که آمار بسیار امیدوار کننده است و تعداد زندانیان پروندهای شورای حل اختلاف که در ابتدای سال ۲۵۶ نفر بوده به تعداد ۳۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین آمار ۹۰ درصدی ابلاغ الکترونیک در پرونده‌های شورای حل اختلاف و تشکیل چهار هزار و ۳۸۸ مورد پرونده بدون کاغذ آمار بسیار خوب و ارزنده ای است که با تلاش بیشتر همکاران در شورای حل اختلاف استان ارتقا می‌یابد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی اظهار داشت: وظیفه مدیران است که زحمات و تلاش‌های همکاران خود را چه در صف و چه در ستاد به درستی مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند و از کارکنانی که دلسوزانه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، تجلیل و تقدیر به عمل آورند.

وی اضافه کرد: همچنین یک نظام رتبه بندی کیفی و کمی در حوزه‌های قضایی استان تعیین شده تا از این طریق، عملکرد شعب مختلف ارزیابی و راهکارها برای ایجاد صلح و سازش بیشتر میان طرفین پرونده ها به خصوص پرونده های قصاص نفس و قصاص عضو، بررسی و ارائه گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی بیان کرد: این رتبه‌بندی می‌تواند ارتقاء ابلاغ الکترونیک و افزایش آمار و عملکرد شعب و کیفیت آرای صادره در سطح استان را در پی داشته باشد.
وی گفت: نتیجه بازرسی ها از شعب شوراهای حل اختلاف استان مرکزی پس از جمع‌بندی و ارزیابی در این شورا ارائه می شود تا با واکاوی مسائل و مشکلات احتمالی، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

وی بیان کرد: نظم و انضباط کارکنان و سلامت اداری آنها از موارد مهمی است که باید مستمر رصد شود تا از وقوع مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آید چراکه انجام اقدامات پیشگیرانه در این خصوص بسیار ضروری است و با نظارت صحیح و مستمر می توان به حفاظت از منابع انسانی دست یافت.

وی گفت:آرزو و آرمان ما تحقق اهداف والای امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی است و وظیفه داریم در این عرصه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و با تمام توان پای این آرمان‌ها ایستادگی کنیم.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن