جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز


جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز

یکی از خودروهایی که این روزها به‌عنوان گزینه مونتاژ توسط کرمان موتور مطرح شده، جک J7 است. خودرویی که بعد از J5 و J4 می‌تواند لقب پرچم‌دار سدان‌های کرمانی را نیز به دست آورد. جک J7 که در بازار چین با نام A5 و با زیر برند Jiayue به فروش می‌رسد، یک لیفت بک 5 … The post جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز appeared first on مجله پدال.

یکی از خودروهایی که این روزها به‌عنوان گزینه مونتاژ توسط کرمان موتور مطرح شده، جک J7 است. خودرویی که بعد از J5 و J4 می‌تواند لقب پرچم‌دار سدان‌های کرمانی را نیز به دست آورد.

جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز

جک J7 که در بازار چین با نام A5 و با زیر برند Jiayue به فروش می‌رسد، یک لیفت بک ۵ درب متوسط در کلاس C با طراحی خاص است که مواردی جذاب برای خریداران نیز در آن دیده می‌شوند. این خودرویی کاملاً جدید محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و در سال ۲۰۲۰ نیز تولید آن آغاز شده است.

طراحی

نمای جلوی جک J7 با الهام از کیا کادنزا و با چراغ‌های کشیده، جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل با میله‌های عمودی به سبک مازراتی و حاشیه کرومی، اسپرت و به‌روز به نظر می‌رسد. نمای جانبی تحت تأثیر سقف شناور و مشکی رنگ آن با شیب ملایمی که تا صندوق عقب امتداد یافته و خطوط عمیق روی درب‌ها که تا لبه صندوق کشیده شده‌اند در مجموع نمایی پویا به آن داده‌اند.

جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز

فرم عقب خودرو با صندوقی کوتاه، چراغ‌های به هم پیوسته و باریک و سپر بلند، کاملاً امروزی و مطابق مدهای جدید طراحی شده است. همه اینها نتیجه طراحی در دفتر تورین شرکت جک و سز طراح ایتالیایی آن است که پیش از این طراح آلفارومئو بوده است.

جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز

طراحی کابین نیز توسط طراح سابق لانچیا و مازراتی صورت گرفته و نیازی نیست که بگوییم از کدام خودرو الهام گرفته است. کابین مینی مالیسیتی و ساده درنظر گرفته شده و نمایشگر عمودی بزرگی نیز در میانه داشبورد جای گرفته است. یک نمایشگر دیجیتالی دیگر نیز با گرافیک جالب به‌عنوان سرعت‌سنج استفاده شده است. اکثر کلیدها لمسی بوده و یا از روی فرمان می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز

مشخصات فنی

جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز

در زیر کاپوت جک J7 یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو جای گرفته که ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس CVT اتوماتیک استفاده می‌شود.

ابعاد J7 شامل ۴۷۷ سانتی‌متر طول، ۱۸۲ سانتی‌متر عرض و ۱۴۹ سانتی‌متر ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن هم ۲۷۶ سانتی‌متر است. فضای بار عقب ۵۴۰ لیتر است که این فضای جادار را حتی با خواباندن صندلی‌ها می‌توان به ۱۶۵۰ لیتر افزایش داد. وزن خالص این خودرو ۱۴۴۰ کیلوگرم و ظرفیت باک آن هم ۵۵ لیتر است. متاسفانه اطلاعات رسمی از شتاب و سرعت این خودرو منتشر نشده‌اند.

جالب اینکه جک یک نسخه تمام الکتریکی از این خودرو با قدرت ۱۹۳ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر و با باتری‌های ۶۴.۵ کیلووات ساعتی نیز معرفی کرده که می‌تواند با هر بار شارژ تا ۵۳۰ کیلومتر (مطابق استاندارد NEDC) طی کند.

تجهیزات و امکانات

جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز

چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی اسپرت، ترمز پارک برقی، استارت بدون کلید، درب صندوق برقی برای مدل‌های فول آپشن، سیستم کنترل کشش، دستیار ترمز، کنترل پایداری، دستیار حرکت در سربالایی، سیستم اطلاعات و سرگرمی، رادار جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و بسیاری دیگر از تجهیزات را می‌توان در جک J7 یافت.

قیمت و رقبای جک J7

جک J7، خودرویی متوسط با چهره‌ای متمایز

احتمالاً این خودرو با نام KMC J7 وارد بازار کشور شود. قیمت جک J7 در چین از ۸۴۸۰۰ یوان یا حدود ۱۳ هزار دلار آغاز شده و تا ۱۱۵۸۰۰ یوان یا ۱۷۹۵۰ دلار امتداد می‌یابد. در بازار ایران تنها سدان چینی رده بالا، چری آریزو ۶ است. قیمت آریزو ۶ در حال حاضر در بازار حدود ۷۵۵ میلیون تومان قیمت دارد و پیش‌بینی می‌شود قیمت جک J7 نیز حدود ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شود که قیمتی واقعاً بالا و غیرمنصفانه محسوب می‌شود اما در نبود رقابت، دیدن چنین قیمت‌هایی نیز جای تعجب ندارد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در