پنج طرح برق رسانی در تنکابن افتتاح شد


پنج طرح برق رسانی در تنکابن افتتاح شد

نوشهر - ایرنا - پنج طرح برق رسانی با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد و 600 میلیون ریال روز چهارشنبه همزمان با دهه فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان تنکابن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، این طرح ها شامل ساختمان جدید کارگاه تعمیرات ترانسفورماتور با اعتیار ۷۷۰ میلیون تومان ، برق رسانی به روستای لیه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان ، اصلاح و مرمت شبکه و تقویت ولتاژ با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان ، برق رسانی به روستای کاوه ملک با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و هوشمند سازی مرکز اتفاقات شبکه با اعتباری بالغ بر ۶۹۰ میلیون تومان است.

انرژی خورشیدی در غرب مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت : برای نخستین بار در غرب مازندران برق رسانی با استفاده از سلول های خورشیدی انجام شد که کار بسیار بزرگی بود.

مهدی رازجویان افزود : امروزه با پیشرفت تکنولوژی از طریق سلول های خورشیدی می توان انرژی را جذب و ذخیره نمود و آن را در اختیار مردم قرار داد .

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی خورشیدی در غرب مازندران با ریسک بالایی همراه بود ، اظهار داشت : این اقدام ارزشمند با ریسک زیادی همراه بود که با موفقیت به سرانجام رسید و باید از این تکنولوژی بیش از پیش استفاده گردد.

رازجویان به پروژه تقویت ولتاژ برق اشاره کرد و افزود : باید برق رسانی با کیفیت بالا صورت گیرد تا به لوازم الکتریکی مردم آسیبی نرسد و زندگی مطلوب تری را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد : امروزه ارتباط صنعت برق با زندگی مردم بسیار زیاد شده و باید همه توان را برای برقراری برق پایدار در استان به کار گیریم.

کاهش دزدی سیم‌های برق

مدیر عامل شرکت توزیع برق غرب مازندران نیز در این آیین گفت : در غرب مازندران ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ترانسفورماتور داریم که قدمت آنها به طور متوسط ۳۵ سال است و برای بروز رسانی آنها تصمیم گرفته شد تا در تنکابن مرکز بروز رسانی احداث گردد.

کیوان فرحزاد افزود : قیمت ترانس ها بسیار گران است و برای آنکه در مواقع بحرانی با مشکل مواجه نشویم مرکز بروزرسانی را احداث نمودیم تا با هزینه ای کمتر آنها را تعمیر و به مدار برگردانیم.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه سیمی جمع شده است ، اظهار داشت : با این کار هم مانع از سرقت سیم ها شدیم و هم برق مورد نیاز مردم را با ولتاژ استاندارد در اختیار آنها قرار دادیم.

فرحزاد خاطرنشان کرد : در غرب مازندران به دلیل همراهی صنایع و مردم کمترین خاموشی را داشتیم وامیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

فرماندار تنکابن هم با اشاره به اینکه در سال های ۹۲ ، ۹۵ و ۹۷ زیرساخت های این شهرستان بویژه در حوزه برق با وقوع حوادث غیر مترقبه دچار آسیب جدی شد ، گفت : در این سال ها با مشکل برق رسانی مواجه شدیم اما در آن شرایط سخت تلاش شد تا مردم با کمترین سختی ها مواجه شوند.

سید امیر حسینی جو افزود : امروز در حوزه تامین و توزیع برق اقدامات ارزشمندی انجام شد که از جمله آنها می توان به تقویت برق مناطق بالادست دوهزار و سه هزار و برق رسانی به روستاهایی که تاکنون از نعمت برق محروم بودند اشاره کرد.

وی اظهار داشت : احداث پست های ۲۳۰ و ۶۰ ولت در تنکابن ازدیگر اقداماتی بود که موجب شد تا وابستگی شهرستان به برق استان های همجوار کمتر شود.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن ۵۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۷۴ میلیارد تومان را به بهره برداری می رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی