نخستین سینمای روباز استان همدان در اسدآباد احداث شده است


نخستین سینمای روباز استان همدان در اسدآباد احداث شده است

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر برقراری و تحقق عدالت فرهنگی در تمام نقاط استان، گفت: نخستین سینمای رو باز استان در اسدآباد احداث شده که در صورت تامین اعتبار موردنیاز تابستان سال آینده افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، "احمدرضا احسانی" روز چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان در شهرستان اسدآباد، افزود: رویکرد محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برقراری و تحقق عدالت فرهنگی در سطح کشور و توجه ویژه به تمامی شهرستان‌ها با هدف توزیع مناسب منابع و امکانات برای تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری است.

وی تاکید کرد: درهمین ارتباط نخستین سینمای روباز استان همدان در شهرستان اسدآباد و در محل بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی احداث شده که در صورت فراهم شدن شرایط ظرف ۶ ماه آینده راه‌اندازی و افتتاح می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یکی از کارکردهای حوزه فرهنگ و هنر را کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه عنوان کرد و گفت: به هر میزان که شاخص‌های فرهنگی و هنری را در جامعه نهادینه کنیم؛ آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و به جامعه امید و نشاط تزریق می شود.

او همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری برای احداث پردیس سینمایی امید در شهر اسدآباد، خاطرنشان کرد: زمین مناسبی در مرکز شهر اسدآباد برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که امیدواریم این پروژه با سه سالن سینمایی در هفت ماه آینده به بهره برداری برسد.

احسانی در ادامه با بیان اینکه بنای یادبود سید جمال‌الدین اسدآبادی باید به یک مجموعه فرهنگی مناسب تبدیل شود، گفت: در تلاشیم تا موافقت‌نامه اصولی بنیاد سیدجمال الدین و یا موسسه فرهنگی و هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ و به این مجموعه اضافه کنیم.

بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان که به میزبانی اسدآباد برگزار شد، روز چهارشنبه با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

در مجموع ۱۸۲ اثر در بخش تکنوازی، ۲۳ اثر در بخش گروه نوازی و ۳۰ اثر هم در بخش نغمه عشق به دبیرخانه این رویداد موسیقایی ارسال شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!