متولیان فرهنگ و هنر معارفِ اسلامی را تبلیغ کنند


متولیان فرهنگ و هنر معارفِ اسلامی را تبلیغ کنند

جیرفت - ایرنا - مدیر بنیاد نهج‌البلاغه جنوب شرق کشور گفت: حضرت امام رضا (ع) را به حق در میان جامعه باید شناخت و مَردِ میدان علم و فرهنگ دانست و متولیان فرهنگ و هنر باید در این قبیل حوزه‌ها معارف اسلامی را به خوبی نشر و تبلیغ کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا آقا ملایی شامگاه چهارشنبه در مراسم پایانی تئاتر خیابانی رضوی که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد اظهار داشت: ولادت دختر نبی مکرم اسلام (ص) بسیار مبارک است و در اسلام مطلقاً به میمنت این ولادت اشاره شده که بسیار پر برکت است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره که با شرکت هنرمندانی که به حضرت امام رضا (ع) ادای احترام کردند بسیار ارزشمند است که جا دارد از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بابت پیگیری این قبیل موضوعات، قدردانی شود چراکه توانستند این جشنواره را به شکلی معنوی و ارزشمند برگزار کنند.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه جنوب شرق کشور تصریح کرد: بیشترین احادیثی که در کتب دینی ما نقل شده و وجود دارد از حضرت امام رضا (ع) است.

وی گفت: امام رضا (ع) فرصت‌ها را غنیمت می‌شمردند و هدایت تکوینی که در قرآن از سوی خداوند تبارک و تعالی وجود دارد در اختیار عام و خاص قرار می‌دادند.

آقا ملایی هدایت حضرت امام رضا (ع) را ویژگی خاص آن حضرت بر شمرد و افزود: هدایت، مختص ذات حضرت امام رضا (ع) است و وی را ثامن‌الحجج می‌نامند چرا که ثامن یعنی نقطه هدایت خاص و هدایت، موضوعی بسیار مهم است.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه جنوب شرق کشور اظهار داشت: امام رضا (ع) امام هدایت است هیچ چیز برتر از هدایت نیست و نامه ۳۱ نهج البلاغه ارزش هدایت و برجستگی این مهم را می‌رساند.

وی رأفت و مهربانی حضرت امام رضا (ع) را بسیار زیاد و حسی دانست و بیان داشت: ما در مسیر هدایت این امام رئوف باید ثابت قدم، قرار داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟