54 طرح عمران شهری، آبخیزداری و خدماتی در شوط به بهره‌برداری رسید


54 طرح عمران شهری، آبخیزداری و خدماتی در شوط به بهره‌برداری رسید

ارومیه- ایرنا- همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، 54 طرح عمرانی شهری، آبخیزداری و خدماتی در شوط با 160 میلیارد و 770میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری رسید و پروژه های عمرانی شهری مرگنلر با اعتبار 13 میلیارد و 400 میلیون ریال کلنگ‌زنی شد.

فرماندار شوط عصر روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر بهره برداری از طرح های اصلاح و توسعه شبکه برق شهرستان شوط با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال به صورت نمادین در شهر مرگنلر اولین طرح افتتاحی بود، که توسعه و اصلاح معابر شهری، توسعه و اصلاح روشنایی روستایی را شامل می شد.

حسن عبداللهی افزود: علاوه بر این پروژه های عمران شهری مرگنلر شامل اجرای عملیات زیرسازی، بهسازی و آسفالت ریزی به طول ۱۸ هزار و ۵۴۰ متر مربع و عملیات جدول گذاری به طول سه هزار و ۴۵۰ متر با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد : همچنین اجرای عملیات زیرسازی، بهسازی، آسفالت ریزی به طول ۱۵ هزار مترمربع با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و عملیات جدول گذاری به طول ۲ هزار متر با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری کلنگ زنی شد.

فرماندار شوط اضافه کرد: دیگر طرح های افتتاحی چهارمین روز از ایام الله مبارک دهه فجر بهره برداری از ۶ مورد پروژه آبخیزداری زیرحوضه مرگنلر" اسماعیل کندی" بود که برای اجرای آنها نیز ۱۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی گفت: همچنین ۴۵ واحد طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی شهرستان شوط به صورت نمادین در روستای "تازه کند" این شهرستان با اعتباری بالغ بر۷۲ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی افتتاح شد.

عبداللهی اظهار داشت: طرح زیرسازی، بهسازی و آسفالت ریزی معابری اصلی و داخلی روستای "تازه کند" به میزان ۱۹ هزار متر مربع و با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو، بخشداری قره قویون، دهیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

دیدار و دلجویی از مادر شهیدان گرانقدر "سردار محمد عبدالله پور" و " میلاد میرزایی " در شهرستان شوط نیز از برنامه های روز چهارشنبه بود.

شوط یکی از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی است که در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

جشن‌های ویژه چهل‌ و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز ۱۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شده است و تا روز ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟