چالش جنجالی حمام یخی، پرطرفدار ترین آب درمانی جهان+ تصاویر


خیلی از ماها موقع حمام کردن وقتی زیر دوش آب گرم و غرق لذت هستیم We are under a hot shower and drowning in pleasure یهو آب سرد میشود چناااان جیغی میزنیم و میگوییم شیر را ببندید😂😂😂 در حالی که بسیاری از محققان میگویند حمام آب سرد بسیار مفید است. اکنون در دانمارک، روسیه، سوئد و … آب درمانی دارند و آن هم به صورت یخی است که به آن حمام یخی هم گفته...

خیلی از ماها موقع حمام کردن وقتی زیر دوش آب گرم و غرق لذت هستیم We are under a hot shower and drowning in pleasure یهو آب سرد میشود چناااان جیغی میزنیم و میگوییم شیر را ببندید😂😂😂 در حالی که بسیاری از محققان میگویند حمام آب سرد بسیار مفید است. اکنون در دانمارک، روسیه، سوئد و … آب درمانی دارند و آن هم به صورت یخی است که به آن حمام یخی هم گفته میشود. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این حمام یخی اطلاعات کسب کنید.

حمام یخی، پرطرفدار ترین آب درمانی در دانمارک

تئوری حمام یخ چیست؟

چالش جنجالی حمام یخی، پرطرفدار ترین آب درمانی جهان+ تصاویر

با توجه به تئوری حمام یخ، تمرین شدید باعث پارگی‌های کوچک در عضلات به نام میکروتروما می‌شود. هنگامیکه عضله آسیب می‌بیند، مواد محرک شیمیایی آزاد می‌کند که گیرنده‌های درد را تحریک کرده و به همین دلیل ما بعد از کشیده شدن عضلات‌مان، احساس درد می‌کنیم.

این پارگی‌ها به سلول‌های عضلات آسیب می‌رسانند. یک راه برای جلوگیری از این مسأله، فرو بردن ناحیه آسیب دیده در آب سرد، ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد از تمرین است.

حمام یخ دارای مزایای زیر می‌باشد:

• فراورده‌های زائد مایع مانند اسید لاکتیک را از بافت‌های عضلانی بیرون می‌کشد و عروق خونی را منقبض می‌کند.

• سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن Physiological processes of the body را کند می‌سازد.

• تجزیه بافت‌های عضلانی را به حداقل می‌رساند و از تورم، درد و التهاب عضلات جلوگیری می‌کند.

هنگامیکه شما خودتان را بعد از حمام یخ گرم می‌کنید، خون با سرعت بسیار سریع‌تری در رگ‌ها به جریان می‌افتد تا درجه حرارت بدن را به حالت طبیعی در بیاورد. این امر به روند بهبودی سریع‌تر منجر می‌گردد.

در حالیکه هیچ زمان ثابت و معینی برای غوطه ور شدن در آب یخ وجود ندارد، اکثر مربیان توصیه می‌کنند که حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در حمام یخ غوطه ور شوید و بیشتر از ۲۰ دقیقه در آب یخ نمانید. درجه حرارت ایده آل برای حمام یخ حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

مزایای غوطه ور شدن در آب یخ

با توجه به یک آزمون بالینی که توسط بخش سلامت و علوم توانبخشی در دانشگاه اولستر در ایرلند شمالی انجام شد، به نظر می‌رسد که غوطه وری در آب یخ، تاثیرات مثبتی بر بدن می‌گذارد. به غیر از افزایش قابلیت‌های درمان طبیعی بدن، در ادامه سایر مزایایی که از حمام یخ دریافت می‌کنید را بیان می‌کنیم:

درد را به حداقل می‌رساند

در حدود ۱۷ آزمایش بالینی که شامل بیش از ۳۶۰ شرکت کننده بود که بعد از تمرین قدرتی، دویدن یا دوچرخه سواری استراحت کرده بودند یا در حمام یخ غوطه ور شدند، محققان به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد حمام آب یخ باعث تسکین سریع‌تر دردهای عضلانی می‌شود که این مسأله، زمان بهبودی را اساسا کاهش می‌دهد.

ممکن است به سوزاندن چربی کمک کند

ممکن است حمام یخ، کاری بیشتر از تسکین عضلات خسته انجام دهد و در واقع به شما کمک کند که چربی بیشتری بسوزانید.

یک کتاب منتشر شده توسط تیم فریس با عنوان The Four Hour Body، احتمال افزایش سرعت سوخت و ساز یک فرد توسط حمام یخ را بررسی کرد. فریس در این کتاب ادعا می‌کند که حمام یخ می‌تواند به شخص کمک کند که به اندازه ۳۰۰ درصد چربی بسوزاند. به علاوه، یک مقاله توسط LiveStrong از این ادعا در یک مقاله پشتیبانی می‌کند.

عوارض استفاده از حمام یخ

باید توجه داشته باشید که از عوارض جانبی حمام یخ این است که بدن تان سرمای بسیار زیادی را متحمل می شود. اما علاوه بر این عوارض سطحی، موارد خطرناک تری پیش روی شما است از جمله:

* اولین خطر استفاده از حمام یخ این است که فشار خون بالا High blood pressure به وجود خواهد آمد و همچنین بیماری های عروقی.

* با کاهش دمای درونی بدن گردش خون در بدن به آهستگی انجام خواهد شد. گردش خون آهسته بسیار خطرناک است زیرا می تواند موجب سکته شود.

* دیگر خطری که شما را تهدید خواهد کرد کاهش دمای بدن به صورت غیرطبیعی بخصوص اگر در یخ غوطه ور باشید.

* افرادی که از دیابت نوع اول و دوم رنج می برند باید به شدت مراقب این حمام باشند زیرا این حمام به شدت درمای درونی بدن این افراد را کاهش می دهد.

هتل یخی خارق العاده در سوئد

چالش جنجالی حمام یخی، پرطرفدار ترین آب درمانی جهان+ تصاویر

هتل یخی ‏Icehotel 365‎‏ در سوئد بازگشایی شد، حال دیگر علاقه مندان به سرما می توانند تمام طول سال در این هتل که با یخ ‏و برف تزیین شده و دمایی زیر صفر دارد اقامت کنند.‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

پیش از این نیز هتلی یخی در این کشور ساخته شده بود اما اینبار تفاوت در این است که این هتل جدید تمام طول سال باز است که ‏این می تواند تجربه ای جدید برای مسافران باشد. ساختار یخی 20 سوییت موجود در این هتل کاملا طبیعی هستند و از رودخانه ‏تورن در نزدیکی آن برداشت شده است. این فضا توسط یک یخچال که با انرژی خورشید کار می کند A refrigerator that works with solar energy خنک نگه داشته می شود.‏

چالش جنجالی حمام یخی، پرطرفدار ترین آب درمانی جهان+ تصاویر

چالش جنجالی حمام یخی، پرطرفدار ترین آب درمانی

این هتل یک بخش دائمی و یک بخش فصلی دارد که بخش فصلی آن فقط در ماههای سردتر سال قابل استفاده است.این قسمت از ‏‏16 دسامبر باز می شود و میهمانان می توانند از 55 اتاق ، 26 سوییت و 9 سوییت دلوکس آن استفاده کنند. ‏

قسمت دائمی آن نیز سوییت های دلوکسی دارد که هر یک از آنها به سبک هنری جداگانه ای ساخته شده اند. این سوییت ها سونا ، ‏دوش یا وان و تمامی امکانات اتاق های هتل ها را دارند. میهمانان می توانند به رودخانه تورن در نزدیکی هتل بروند و در آبهای ‏آن که بسیار سرد هم است شنا کنند.

چالش جنجالی حمام یخی، پرطرفدار ترین آب درمانی جهان+ تصاویر

. هرچند قسمت هایی از هتل در فصل های گرمتر بخاطر تابش نور خورشید sunshine آب می شود اما به ‏کار گیری سیستم یخچالی که فضا را تا حد ممکن سرد نگه می دارد به ماندگاری بیشتر این ساختار کمک می کند.‏

اقامت در این هتل یخی می تواند تجربه ای به یاد ماندنی در فصل سرد زمستان باشد. ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏

فواید بی نظیر دوش آب سرد+ تفاوت های جالب دوش گرم و سرد

صورتمان را با آب سرد بشوییم یا آب گرم

بازی زنان ومردان در اولین کمپین آب سرد جهان + تصاویر

فروش آب سرد در ماه رمضان جرم است !!

Ice bath, the most popular hydrotherapy in Denmark + pictures

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!