حضور زنان در انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود


حضور زنان در انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین المللی استانداری لرستان گفت حضور زنان در انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود.

فاطمه ایرانی در جلسه زنان توانمند انقلاب اسلامی که ۱۵ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب و استفاده از زنان در حوزه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی به اوج خود رسیده بود ولی امام و انقلاب آمد هنرش این بود که جامعه زنان را متحول کند.

وی تصریح کرد: از لحاظ فکری و روحی دچار تحولات روحی شدیدی شدیم و در پرتو انقلاب بود که ما به آن‌ چیزی که روح الهی و والای خود بود رسیدیم.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌المللی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: خیلی از تحلیلگران انقلاب اسلامی را انقلاب چادرها معرفی کردند یعنی اینکه ما با چادر خودمان توانستیم انقلاب را به وجود بیاوریم؛ در مسیر اسوه خود که همان فاطمه زهرا(س) بوده باید قدم برداریم تا جاییکه امام راحل فرمودند من در جامعه زنان یک تحول زیادی دیدم که بیشتر از تحول در مردان بود.

ایرانی اضافه کرد: در تمام طول تاریخ زنان نقش داشتند اما نقش آنها بیشتر جنسیت آنها در نظر گرفته می‌شد و بیشتر به عنوان کالا عرضه می‌شدند اما خوشبختانه در تظاهرات میدانی و ماه‌های پایانی که منتهی به پیروزی انقلاب شد اوج قدرت زنان را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) سبک، ایده جدید و نو برای جامعه زنان به ارمغان آورد تا جاییکه در قسمت‌های سیاسی، اجتماعی حضور داشتیم و این حضور تنها فیزیکی نبود بلکه روح و روان ما الهی و آسمانی شده بود و در شرایطی بود که خیلی از کشورهای دنیا حتی از پیش پا افتاده ترین و کوچکترین حقوقی که خود می‌خواستند متاسفانه محروم بودند.

مدیرکل روابط عمومی و بین المللی استانداری لرستان با اشاره به انگیزه حضور زنان در انقلاب اسلامی، افزود: کسی زنان را مجبور به انقلاب نکرد، زنان براساس دیدگاه خود آمدند، ایستادند و جنگیدند و به دست آوردند و مسیر را برای ما هموار کردند و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سر دادند.

ایرانی اظهار کرد: زنان آزادی می خواستند نه آن مدل آزادی که عین اسارت، بردگی و بندگی بود یک آزادی بود که بتوانند مانند یک مرد بیشتر و پیشتر از مردان حرفی برای گفتن داشته باشند و جایگاهی را که می‌خواستند به دست بیاورند امام خمینی فرمودند فردا روز زن است زنی که دخترش حضرت زینب در مقابل حکومت های جبار ایستادند و آن خطبه را خواندند زنی که در مقابل جبار ایستاد و نترسید و زن چنین باید باشد.

وی با اشاره به ویژگی زنان انقلاب، اظهار کرد: جریانی که بیشتر از هر جریانی دشمنان خوار و زبون کرد عفاف و حجابی بود که مادران و خواهران در انقلاب و بعد از انقلاب داشتند ما در انقلاب جنس اول و دوم نداریم همه برابر هستند مگر اینکه تقوای آنها بالاتر باشد زنانی بودند که جگر گوشه های خود را نه یک فرزند نه دو فرزند بلکه چند فرزند خود و حتی همسر خود را دو دستی انقلاب کردند تا بتوانند آزادی و هویتی را که باید خودش بخرند.

ایرانی تصریح کرد؛ ما زنان می دانیم تقدیم کردن فرزند حتی اگر یک تار مو از فرزندمان کم شود چه ضربه ای می خوریم انقلاب چقدر برای ما مهم بوده است مادران ما بود که فرزندان خودشان را تقدیم انقلاب کرده اند و رفتند و ایستادند و ۱۷ شهریور را به وجود آوردند ۱۷ شهریور نشان داد که زنان ما بیشتر از مردان در صحنه حضور دارند و نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس