طراحی لباس باید به مطالبه ملی تبدیل شود


طراحی لباس باید به مطالبه ملی تبدیل شود

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: امروز در حوزه طراحی لباس ضعف جدی داریم که باید مورد توجه قرار بگیرد، برخی از دانشگاه‌ها در این حوزه وارد شدند اما به‌صورت جدی پای‌کار نیامدند و فعالیت‌هایشان در دانشگاه خلاصه‌شده است این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان و فروشندگان حوزه پوشاک از ضعف در طراحی لباس ایرانی و اسلامی گلایه دارند.

فرشاد پیله‌چی در اولین رویداد شتاب مجازی روبان که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: رویداد روبان فعالیتی نوآورانه در حوزه طراحی لباس است، در طراحی لباس موارد مختلفی دارای اهمیت است که مهم‌ترین آن اصالت و نوآوری است.

وی افزود: امروز در حوزه طراحی لباس ضعف جدی داریم که باید موردتوجه قرار بگیرد برخی از دانشگاه‌ها در این حوزه وارد شدند اما به‌صورت جدی پای‌ کار نیامدند و فعالیت‌هایشان در دانشگاه خلاصه‌شده است این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان و فروشندگان حوزه پوشاک از ضعف در طراحی لباس ایرانی و اسلامی گلایه دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین اظهار کرد: در شرایط کنونی اشتغال موضوع مهمی است و اغلب جوانان به دنبال کار هستند و شاهد بیکاری جوانان هستیم این در حالی است که با احصاء نیازهای موجود در بازار به‌راحتی می‌توان شغل ایجاد کرد، از طرفی ایجاد اشتغال در حوزه لباس انفرادی نیست و اشتغال به صورت گروهی ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر به پوشاک زنان موجود در بازار نگاهی بیندازیم مانتوی مناسب و فاخر در شأن زن ایرانی خیلی کم است بنابراین اگر کار مناسبی در این حوزه انجام دهیم مشتری آن در بازار وجود دارد، هر جا که ضعفی وجود دارد ریشه آن در فرهنگ جامعه است لذا با فرهنگ‌سازی می‌توانیم تغییراتی در این حوزه ایجاد کنیم.

پیله‌چی خاطرنشان کرد: ما از لحاظ تهاجم فرهنگی در این حوزه نیز مورد تهدید قرار گرفتیم و مصرف‌کنندگان گاهی لباس‌های موجود در بازار که بعضاً ممکن است مناسب نباشد را خریداری می‌کنند درحالی‌که اگر لباس مناسبی وجود داشته باشد به‌طورقطع لباس‌های مناسب را انتخاب خواهند کرد.

وی بیان کرد: اگر بر طراحی لباس تمرکز کنیم و با درنظر گرفتن ظرفیت‌های لازم به‌عنوان کار گزین، فاخر و درآمدزا به آن نگاه کنیم می‌توان به آینده این حوزه امید داشت، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین در این حوزه چندین مقام کشوری به دست آورده است که نشان می‌دهد کیفیت کار بالا است و اساتید و دانشجویان این مرکز خلاق هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد قزوین تأکید کرد: موضوع طراحی لباس موضوع مهمی است و می‌توان در بخش ملی آن را به یک مطالبه تبدیل کنیم و با بسترسازی فرهنگی موفقیت خوبی می‌توان در این حوزه کسب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی قزوین در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر روی تجاری‌سازی قرار داده است، در همین راستا مرکز نوآوری و شتاب‌دهی محصولات با نام «منش» توسط جهاد دانشگاهی قزوین باهدف ایجاد درگاهی برای تعامل نخبگان، مبتکران و متخصصان ایجادشده است، این مرکز مشاوره‌های بازاریابی ارائه می‌دهد و در بخش‌های مختلف تعامل ایجاد می‌کند.

پیله‌چی یادآور شد: در سال‌های اخیر بسیار شاهدیم که تولید علم اتفاق می‌افتد اما تجاری‌سازی به میزان کافی وجود ندارد، در این میان جهاد دانشگاهی می‌تواند به‌عنوان نهادی واسطه‌ای و توسعه‌ای ورود پیدا کند، درزمینهٔ مشاغل خانگی نیز جهاد دانشگاهی به مدت ۴ سال است که ورود پیداکرده است اما طرح امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌ است.

وی افزود: امسال ۵۴ هزار نفر در سطح کشور در طرح توسعه مشاغل خانگی شرکت کردند؛ ظرفیت استان قزوین ۱۵۰۰ نفر است، امسال افراد علاوه بر دریافت تسهیلات به پیشران‌های حوزه‌های مختلف متصل می‌شوند، درواقع هر فردی که وارد این طرح شود برای او اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !