رؤیت وانت زامیاد پادرا پلاس شش چرخ، رقیب جدی رپتور جدید!


رؤیت وانت زامیاد پادرا پلاس شش چرخ، رقیب جدی رپتور جدید!

تاکنون محصولات عجیب زیادی از خودروسازان داخلی کشورمان دیده‌ایم اما این مدل جدید شاید از همهٔ آن‌ها عجیب‌تر باشد! این خودرو نسخهٔ شش چرخ از وانت جدید زامیاد پادرا پلاس است که برای اولین بار در مرکز تحقیقات سایپا دیده شده و حالا با پلاک عبور موقت در جاده مخصوص در حال تردد رؤیت شده … The post رؤیت وانت زامیاد پادرا پلاس شش چرخ، رقیب جدی رپتور جدید!...

تاکنون محصولات عجیب زیادی از خودروسازان داخلی کشورمان دیده‌ایم اما این مدل جدید شاید از همهٔ آن‌ها عجیب‌تر باشد! این خودرو نسخهٔ شش چرخ از وانت جدید زامیاد پادرا پلاس است که برای اولین بار در مرکز تحقیقات سایپا دیده شده و حالا با پلاک عبور موقت در جاده مخصوص در حال تردد رؤیت شده است. پادرا پلاس در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پیکاپ فرتوت زامیاد ۲۴ است که در آن از اتاق پیکاپ چینی فودی لایون استفاده شده است. حال اما در اقدامی عجیب، سایپا قصد تولید نسخهٔ شش چرخ این پیکاپ را دارد و به گفتهٔ مدیرعامل این گروه خودروسازی، این نسخه به‌زودی رسماً معرفی خواهد شد.

رؤیت وانت زامیاد پادرا پلاس شش چرخ، رقیب جدی رپتور جدید!

البته گفته شده پادرا پلاس شش چرخ برای تأمین نیاز ارگان‌های خاصی مثل هلال‌احمر، آتش‌نشانی، جنگلداری و… طراحی و تولید می‌شود و فعلاً معلوم نیست عرضهٔ عمومی هم خواهد داشت یا نه. علاوه بر این، در حال حاضر وضعیت انتقال قدرت این پیکاپ شش چرخ هم مشخص نیست زیرا این قبیل پیکاپ‌ها در دنیا معمولاً شش چرخ محرک هستند؛ بنابراین در پادرا پلاس هم لااقل باید دو محور عقب محرک باشند زیرا در غیر این صورت، محور اضافی عقب کاربرد چندانی نخواهد داشت.

رؤیت وانت زامیاد پادرا پلاس شش چرخ، رقیب جدی رپتور جدید!

اگر زامیاد یک محور محرک به پادرا پلاس اضافه کرده باشد به پیشرانهٔ قوی‌تری هم برای پیکاپ شش چرخ خود نیاز خواهد داشت زیرا موتور قدیمی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر که هم‌اکنون روی زامیاد ۲۴ و پادرا نصب می‌شود تنها ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که هرگز برای وانت شش چرخی که برای استفاده‌های سخت و خشن طراحی شده کافی نیست. البته گفته می‌شود گروه سایپا پیشرانهٔ جدیدی را برای خانوادهٔ پادرا پلاس تدارک دیده است که به‌احتمال‌زیاد قوی‌تر خواهد بود و در نسخهٔ معمولی چهارچرخ آن‌هم نصب خواهد شد.

رؤیت وانت زامیاد پادرا پلاس شش چرخ، رقیب جدی رپتور جدید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟