اتحادیه جهانی کشتی نحوه انتخاب داوران المپیک توکیو را اعلام کرد


اتحادیه جهانی کشتی نحوه انتخاب داوران المپیک توکیو را اعلام کرد

تهران– ایرنا– کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی در خصوص نحوه انتخاب داوران برای المپیک توکیو و چگونگی برگزاری کلاس‌های داوری برنامه‌هایش را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمد مصلایی پور رییس کمیسیون داوران ایران در مورد نامه اعلامی اتحادیه جهانی به فدراسیون های ملی گفت: کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی در حال حاضر متمم بخشنامه داوری را که آذرماه (ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی) ارسال کرده بود، به فدراسیون های ملی اعلام کرده است که در آن به چگونگی انتخاب داوران برای المپیک توکیو و نحوه برگزاری کلاس های داوری در سال ۲۰۲۱ پرداخته است.

به گفته مصلایی پور، کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی به درجات داوری، آموزش داوران و انتخاب داوران برای المپیک پرداخته است.

به گفته وی در اولین گام بحث درجات داوری است که لیست داوران بین المللی سال ۲۰۲۱ منتشر شده و از طریق وبسایت اتحادیه جهانی در دسترس است.

مصلایی پور ادامه داد:‌ آموزش داوران دومین گام است که باتوجه به محدودیت های متعددی که در پی همه گیری کرونا وضع گردیده، کمیسیون داوران تصمیم گرفته است تا کلینیک‌های داوران را که به صورت حضوری برگزار می شد با کلاس های آنلاینی که پیش از رویداد برگزار می شود، جایگزین کند. به این ترتیب از تعداد روزهای حضور داوران در محل مسابقات و نیز از احتمال انتشار ویروس کاسته خواهد شد.

بر این اساس، بخش عملی کلینیک چون گذشته در خلال رویدادها برگزار می شود، واین فرایند برای شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رییس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی ایران ادامه داد:‌ داوران همچون گذشته بایستی در زمان ثبت نام برای مسابقات در سامانه آتنا برای کلینیک های مختلف هم ثبت نام شوند. زمانی که موعد ثبت نام به پایان رسید، برای هر داور یک لینک و یک رمز اختصاصی برای شرکت در کلینیک ارسال خواهد شد و شرکت در کلینیک های مجازی الزامی است ضمن اینکه مجوز حضور در بخش عملی کلینیک ها که در خلال مسابقات برگزار می شوند، ‌محسوب خواهد شد.

به گفته وی، به همین منظور ضروری است که تمامی داوران ایمیل شخصی خود را در اسرع وقت جهت ثبت در سامانه در اختیار کمیسیون داوران فدراسیون خود قرار دهند.

وی ادامه داد:‌ همچنین هر جلسه بطور میانگین یکساعت و نیم بطول خواهد انجامید و کلاس های سطح ۱ و ۳ شامل چهار جلسه ظرف دو هفته برگزار خواهد شد. به منظور مورد قبول واقع شدن کلینیک مجازی برگزار شده، در محل مسابقات یک آزمون کتبی از داوران به عمل خواهد آمد. این آزمون یک روز پیش از شروع مسابقات برگزار خواهد شد.

کلینیک های سطح ۲ و ۴ تنها شامل یک جلسه بوده و آزمون کتبی نیز نخواهند داشت. تقویم کلینیک ها به همراه تاریخ و ساعت برگزاری جلسات هر کلینیک متعاقبا اعلا خواهد شد.

مصلایی پور گفت:‌از آنجایی که در سال ۲۰۲۰ هیچ کلینیک سطح ۱ برگزار نشده است لذا داوران ۴۱ ساله (متولدین ۱۹۸۰) به منظور کسب درجه بین المللی استثنائا مجاز به شرکت در کلینیک سطح ۱ در سال ۲۰۲۱ خواهند بود.

این مسئول، انتخاب داوران برای المپیک توکیو را بخش آخر تصمیم کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی دانست و گفت:‌ اعضای کمیسیون داوران در چند هفته گذشته جلساتی را از طریق ویدیو کنفرانس به منظور بحث و ارزیابی ادامه پروسه انتخاب داوران برای بازی های المپیک توکیو برگزار کردند. پس از مباحث متعدد و با درنظرگرفتن شرایط کرونایی در سراسر دنیا، کمیسیون داوران تصمیم گرفت تا فرآیندی را که در نشست سال ۲۰۱۹ در بوداپست به تصویب رسید حفظ نموده و تنها با توجه به وضعیت پاندمی تغییرات بسیار جزئی را در آن اعمال نماید.

وی تصریح کرد:‌ تمامی داورانی درجه یک S که در رقابت های جهانی نورسلطان قضاوت کردند تحت کنترل واقع خواهند شد.

به گفته وی، این داوران باید حتما در یکی از سه رویداد گزینشی قاره ای باقیمانده و در رقابت های گزینشی جهانی که در اردیبهشت ماه برگزار می شود قضاوت کنند.

همچنین داوران باید در رقابتهای گزینشی قاره خود شرکت کنند مگر اینکه از سوی کمیسیون داوران اتحادیه بعنوان داور بی طرف برای قضاوت در یکی دیگر از رقابت های گزینشی انتخاب شوند.

بنابراین داوران درجه ۱S قاره آمریکا برای مسابقات گزینشی سایر قاره ها انتخاب خواهند شد.
این مسئول داوری کشتی گفت:‌مدت کوتاهی پس از رقابت های گزینشی جهانی، لیست نهایی داوران قضاوت کننده در المپیک اعلام خواهد شد. ضمنا باتوجه به شرایط همه گیری ویروس سمیناری که به این منظور برنامه ریزی شده است ممکن است بصورت آنلاین برگزار شود که اطلاعات تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.
با توجه به تغییرات اخیری که در تقویم رویدادهای اتحادیه صورت گرفته، آن دسته از داوران درجه ۱S که کماکان شانس انتخاب برای المپیک را دارند، اجباری به حضور در رقابت های قهرمانی قاره ای خود در رده بزرگسالان را ندارند.
آن دسته از داوران درجه ۱S که در مسابقات نورسلطان حضور نداشتند لازم است برای کنترل در رقابت های قهرمانی قاره ای در رده سنی بزرگسالان شرکت نمایند. داوران درجه یک نیز مجاز هستند تا برای کنترل در رقابت های قهرمانی قاره ای حضور پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!