آصفری: برگزاری کنگره شهدا از هر جنس و قشر لازم و ضروری است


آصفری: برگزاری کنگره شهدا از هر جنس و قشر لازم و ضروری است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که شبیخون فرهنگی توسط کشورهای غربی آغاز شده و غربی ها به دنبال از بین بردن روحیه شهادت طلبی و ایثارگری هستند، برگزاری کنگره و یادواره شهدا از هر جنس و قشری لازم و ضروری است.

حسن آصفری پنجشنبه ۱۶ بهمن در کنگره زنان شهید، جانباز، آزاده استان مرکزی با اشاره به اینکه نقش زنان همیشه در عرصه‌های مختلف، بی‌بدیل بوده است، اظهار کرد: دین اسلام به زنان توجه ویژه داشته و دارد در حالی که در غرب به نقش زنان چندان توجه نشده و به زن به عنوان یک کالا نگاه می‌شود اما اسلام اینگونه نیست و زنان در همه عرصه‌ها حضور داشته و دارند.

وی افزود: مادران در دوران انقلاب از خودگذشتگی کرده و فرزندان خود را به جبهه جنگ فرستادند و در نهایت، جسم بی جان فرزندان خود را تحویل گرفتند. اگر ایثار زنان نبود معلوم نبود انقلاب اسلامی چهل سالگی را پشت سر بگذارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس زنان در تمامی عرصه‌ها همپای مردان حضور پررنگی داشتند و ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز از قشر زنان تقدیم انقلاب شد که نشان از همراهی زنان در کنار مردان دارد، لذا برگزاری چنین کنگره‌هایی برای تبیین ایثارگری و از خودگذشتگی زنان شهید و جانباز اهمیت دارد.

آصفری بیان کرد: از زمانی که شبیخون فرهنگی علیه اسلام توسط کشورهای غربی آغاز شده و غربی ها به دنبال از بین بردن روحیه شهادت طلبی و ایثارگری هستند، برگزاری کنگره و یادواره شهدا از هر جنس و قشری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه هزینه در این مسیر یک نوع صندوق ذخیره و پس انداز ایستادگی و مقاومت در مقابل تهدیدات غربی‌ها علیه ایران است، گفت: هرچه بتوان فرهنگ شهادت و ایثارگری را در دانشگاه‌ها و مدارس و کتب درسی مورد توجه قرار داد، خود نوعی فرهنگ سازی است . دانش آموزان باید از همان ابتدا تا فارغ التحصیلی با روحیه و فرهنگ شهادت طلبی آشنا باشند و ایجاد زمینه این شناخت باید در دستور کار تمام مجموعه ها بویژه مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ ایثار و شهادت از ذخایر تمام نشدنی است و باید تلاش شود تا این فرهنگ روز به روز در جامعه نهادینه شود و زنان نقش موثری در شکل‌گیری انقلاب، تثبیت و تداوم این نهضت تاریخی داشته و دارند.

مرتضی انصاری فر بیان کرد: زنان ایران اسلامی نقش بسزا و انکارناپذیری در هشت سال دفاع مقدس برعهده داشتند و این نقش در عرصه‌های مختلف نیز ادامه داشته است.

وی بیان کرد: ۹۵ زن شهید و ۱۳۱ جانباز زن از استان مرکزی تقدیم انقلاب شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۲ بهمن‌ماه جاری دیدار و سرکشی از این خانواده‌ها آغاز شده و تا ۲۲ اسفندماه امسال به عنوان روز بزرگداشت شهدا، ادامه خواهد داشت.

در این آیین از تمبر یادبود کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی رونمایی و از خانواده زنان شهدا و جانباز با حضور مسئولان تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش