گسترش معنویت از اثرات مهم انقلاب اسلامی در کشور است


گسترش معنویت از اثرات مهم انقلاب اسلامی در کشور است

سنندج‌ - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: گسترش معنویت یکی از جنبه‌های مهم انقلاب اسلامی در کشور بوده و معنویت در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی مجمع نخبگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی نهادهای ارزشی و کارهای معنوی زنده و موضوعات ارزشی برجسته شد.

وی با بیان اینکه کسی که موعظه‌گر و خیرخواه است باید معنویت را در اولویت قرار دهد افزود: رفتاری که یک موعظه‌گر انجام می‌دهد برگرفته از فرضیه امر به معروف و نهی از منکر باشد و عقل انسان حکم می کند که جلوی برخی از کارها گرفته شود و اشاعه و ترویج معروف هم از سر خیرخواهی و عقلانیت است.

وی با اشاره به تاکیدات چندباره امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با عدالت گفت: انجام امر به معروف و نهی از منکر به ایجاد عدالت می‌انجامد بنابراین باید تاکید بیشتری به انجام این فریضه شود.

امر به معروف بدون علم نتیجه عکس می‌دهد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور هم گفت: بر خلاف تصور عموم امر به معروف و نهی از منکر کاملا مبتنی بر علم است و بدون علم نتیجه عکس می‌دهد.

حجت الاسلام جلیل محبی با بیان اینکه انجام این ۲ فریضه اصولا از وظایف اصلی عالمان است افزود: کار علمی و پژوهشی در مورد ریشه‌یابی عدم انجام کار نیک و معروف در جامعه و انجام کارهای بد و ناپسند فقط در دانشگاه و با زمینه علمی امکان‌ پذیر است.

وی تاکید کرد: برای بر طرف کردن یک معضل راه‌های زیادی به ذهن مردم می‌رسد اما احتمالا فقط یکی از این راه‌ها درست است و جامعه علمی می‌تواند به آن پی ببرد.

حجت‌الاسلام محبی با مطرح کردن این سوال که نحوه برخورد با مردم و مسوول در رابطه با فریضتین چه فرقی باید بکند اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با صاحبان سمت و مسوولین باید با امر صورت گیرد اما اکنون برعکس است و با مدیران به شکل التماس و درخواست است و با مردم به صورت آمرانه صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول