حدود 40 میلیارد ریال زکات در میامی پرداخت شد


حدود 40 میلیارد ریال زکات در میامی پرداخت شد

شاهرود - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی گفت : امسال 30 میلیارد و 970 میلیون ریال زکات در میامی جمع‌آوری شد که بیش از میزان پیش بینی شده بود.

محمد مهدی اصغری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ، افزود: پرداخت زکات در این شهرستان ۱۴۷ درصد افزایش یافت که این مهم نقش به سزایی در محرومیت زدایی دارد.

وی با بیان این که پیش بینی می‌شد امسال ۲۸ میلیارد ریال زکات در میامی جمع آوری شود ، اظهار داشت : زکات جمع آوری شده در شهرستان برای تامین هزینه جهیزیه نوعروسان، تامین هزینه ساخت و تعمیر ۲ مورد منزل محرومان، تامین معیشت ۷۹۰ نیازمند و تامین هزینه درمان ۱۵ مورد محروم و ۱۱۴ کمک تحصیلی و سایر طرح های عمرانی صرف شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی گفت: از زکات جمع آوری شده ۱۳ درصد به میزان ۳ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال نقدی و مابقی غیرنقدی بود.

اصغری بر مصرف زکات برای رفع فقر و مشکل نیازمندان تاکید کرد، و گفت: زکات باید صرف فقرا و رفع نیازمندی اقشار آسیب پذیر شود چرا که اگر زکات به درستی پرداخت و توزیع شود می‌تواند فقر را ریشه کن سازد.

وی ادامه داد: ۶۱ درصد از زکات جمع آوری شده امسال سهم فقرا و ۳۹ درصد نیز سهم طرح های مختلف خدمت رسانی شد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و وتربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می شود.

کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

۲ هزار و ۷۸۱ خانوار با جمعیت ۵۶۰۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی هستند.

شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت