نیروگاه خورشیدی در 1000 بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود


نیروگاه خورشیدی در 1000 بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود

کاشان - ایرنا - معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نیروگاه خورشیدی در یک‌هزار بقاع متبرکه کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی پندار روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری شبستان امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی پنل‌ها و نیروگاه‌های خورشیدی با ارایه تسهیلات کم‌بهره در مقیاس پنج تا ۱۰۰ کیلووات در یک‌هزار بقعه متبرکه کشور را دنبال می‌کند و تاکنون در ۱۷۰ بقعه راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون پنج مگاوات برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه کشور تولید و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی شده به تولید ۵۰ کیلووات برق برسد.

به گفته وی، برق تولیدی از سوی دولت خرید تضمینی می‌شود که این مهم موجب ایجاد درآمد پایدار برای بقعه‌های کشور و بقاع متبرکه به شکلی تامین مالی پاک خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اکنون عملیات عمرانی در ۷۲۰ بقعه متبرکه کشور در قالب یک‌هزار و ۷۹ طرح به مساحت ۵۵۱ هزارمترمربع فضا در حال انجام است که ۱۰۰ مورد در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه اوقاف به دنبال مردمی کردن این حوزه بر پایه دستورات ۱۹ گانه رهبر معظم انقلاب است تا موضوع‌های اقتصادی با محوریت مردم و بخش خصوصی باشد.

پندار اضافه کرد: ۶۰ درصد موقوفات کشور به نیت حضرت سیدالشهدا (ع) و در رده های بعدی رسیدگی به ایتام و دارو و درمان است.

به گفته وی، ۱۱۷ طرح مشارکتی در سال جاری با تسهیلات ۳۰۰ میلیاردی در حوزه موقوفات کشور در حال انجام است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: هنر ایرانی و اسلامی در بنای فاخر شبستان امامزاده هلال بن علی (ع) آران و بیدگل جلوه گر است.

نیروگاه خورشیدی در 1000 بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: طرح‌های عمرانی مطلوبی در این بقعه متبرکه از جمله ساخت زائرسرای بزرگ در حال انجام است که البته بازنگری طرح جامع این امامزاده باید سریع‌تر انجام شود.

شبستان حرم محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان روز پنجشنبه در پنجمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان و جمعی از مسوولان این شهرستان بهره‌برداری شد.

"محمد اوسط" مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال ۱۴ ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل علی بن ابیطالب (ع) و امامه است.

محمد هلال که نسبش از طرف مادر با ۲ واسطه به پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌رسد ۲۸ رمضان سال ۶۴ ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت و در همین شهرستان به خاک سپرده شد.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06