افتتاح مزرعه پرورش عقرب رازی در فامنین


افتتاح مزرعه پرورش عقرب رازی در فامنین

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان فامنین از افتتاح مزرعه پرورش عقرب در شهرستان فامنین با هدف جلوگیری از صید بی رویه و حفظ گونه های عقرب طبیعی و اندمیک ایران و حمایت از سرمایه گزار و مشاغل سبز همزمان با ایام دهه فجر خبر داد. 

سیده فاطمه موسوی گفت: مراحل اولیه تا آغاز بهره برداری این مرکز سه سال به طول انجامیده و سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال برای آن انجام شده است.

وی بیان کرد: این مرکز پرورش عقرب در زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع با حدود ۷۰۰ متر مربع زیربنا و با تجهیزات و امکانات لازم و به روز و همکاری ۲۳ اداره در سطح استان بنا نهاده شد تا اشتغال مستقیم هفت نفر در این مجموعه تحقق یابد.

وی در خصوص فرایند پرورش عقرب در مرکز رازی فامنین، افزود: در این مجموعه عقرب‌های مولد صید شده از طبیعت، نگهداری،تولید مثل و پس از تکثیر توسط پرسنل مجرب اقدام به زهرگیری می شوند و سپس زهر حاصله ابتدا فریز و بعد از آن لیوفریزه شده و به مصرف شرکت‌های داروسازی می‌رسد.

موسوی تصریح کرد: در بحث داروسازی از پروتئین‌های زهر عقرب برای درمان بیماری‌هایی از جمله سرطان ، دیابت نوع یک و دو ، ایدز ، رماتیسم مفصلی ، ام اس ، التهاب روده ، بیماری اسکلروز و… استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محصول این مجموعه ضمن تأمین ماده اولیه کارخانه‌های داروسازی، به قاره اروپا و امریکا صادر و ارز آوری قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان؛ تا کنون بیش از ۲۰۰۰ گونه عقرب در دنیا شناسائی شده است که حدود ۵۰ گونه از آن‌ها اهمیت پزشکی دارند. در ایران نیز ۶۴ گونه عقرب گزارش شده است که متعلق به سه خانواده هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...